Coca-Cola пусна ограничено издание на газирана напитка, създадена с помощта на AI технология.
Coca-Cola Y3000 се таксува като "първият футуристичен аромат, създаден съвместно с човешкия и изкуствения интелект".
Вкусът на напитката Y3000 е процес в две стъпки. Първо, изследователи от Coca-Cola събират ключови вкусови предпочитания и тенденции, за да разберат какво си представят потребителите и какъв е вкусът на бъдещето. След това тази информация бива разбита от системата за изкуствен интелект на Coca-Cola, за да подпомогне разработването на вкусови профили и съчетания.
Coca-Cola не описва какъв е вкусът на новия аромат в нито един от своите материали, но напитката се предлага в обикновени сортове и без захар.
AI е използван и за разработване на футуристична опаковка на тънката кутия, която включва пикселизирано лого, чисти хромирани цветове, както и интензивни лилаво, розово и синьо.
Компанията казва, че предложението с нулева захар ще бъде достъпно за ограничен период от време на избрани пазари, включително Съединените щати, Канада, Китай, Европа и Африка. Потребителите в Съединените щати, Канада и Мексико също могат да посегнат към версия с оригинален вкус на Coca‑Cola Y3000.
В допълнение към напитката, феновете могат да получат достъп до Coca-Cola Creations Hub чрез QR код, който позволява на
потребителите да си представят бъдещето с Y3000 AI Cam.