3 фитнес грешки, които твърде често допускаме

05.06.2015, 13:27

И така проваляме добрата тренировка

   
 
3 фитнес грешки, които твърде често допускаме
Източник: Thinkstock/Guliver

Не знаем дали сте забелязали, но напоследък всички българи започнаха да разбират от фитнес. Всеки е готов да даде съвет за най-добра тренировъчна програма, да покаже как точно се изпълнява някое упражнение, понеже "бате, ти не го праиш как си трее" и изобщо - ние сме си една фитнес нация, откъдето и да го погледнете.

Истината е, че не са много хората, които наистина биха могли да изкажат компетентно мнение за правилните фитнес практики. Затова и много хора тренират под заблуда и често се контузват по своя или чужда вина. Сега ще си кажете "Тези пък от Div.bg понеже са големите специлисти..." - не, не сме. И изобщо нямаме такива претенции. Онова, което знаем със сигурност обаче, е, че често виждаме хора, които допускат елементарни грешки във фитнеса, редовно водещи ги до контузии или просто до непълноценна тренировка.

Затова си позволяваме да ви посочим само три грешки, които са свързани с елементарна физическа култура.

Не се разтягаме

Всички знаем, че тренировките водят до по-големи мускули, но някои хора забравят, че мускулите могат и да се контузят. Затова и не е лошо да правим някои предварителни действия, с които да намалим шанса за неприятни травми. В момента, в който излезете от съблекалнята и стъпите в самата зала, си направете едно статично разтягане, при това не само на ръцете, а на цялото тяло.

Не загряваме

Твърде много хора бъркат разтягането и загряването. Повечето от нас влизат във фитнес залата, завъртат пет пъти ръцете в лактите и раменете и решават, че вече са достатъчно загрели. Истината е, че тази практика е крайно недостатъчна и тялото ви изобщо не е готово за натоварванията, които сте му подготвили. Отделете си 3-4 минути за хубава загрявка на тялото - започнете от стъпалата, преминете през цялото тяло и звършете с врата. Правете го дори и в дните, в които не тренирате или натоварвате само определени мускулни групи. Тялото ви ще ви бъде благодарно.

Първо се хвърляме на най-големите тежести

Да, наясно сме, че всеки иска да може да вдига много тежко и то, ако може, всеки път. Само че е добре да има някаква последователност, с която да подготвите тялото си. След като се разтегнете и загреете добре, не се хвърляйте директно на най-големите тежести. Започнете от нещо по-леко и постепенно натрупвайте. Да, със сигурност ще сте по-уморени, когато стигнете до най-важното упражнение, но тялото ви ще е готово и ще може да посрещне тежестите, с които искате да го предизвикате.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta