Топ 10 здравни мита

11.12.2014, 17:50

Да помислим за здравето

   
 
Топ 10 здравни мита
Източник: Thinkstock/Guliver

Опасни ли са за нас ГМО храните? Действително необходимо ли е да си слагаме слънцезащитен лосион през зимата? Кафето дехидратира ли ни прекалено? Сигурни сме, че всеки от вас може да отговори на тези въпроси, при това със завидна убеденост. Сигурни ли сте обаче в това, което знаете? Нека заедно проверим дали сме се доверили на истински факти или просто на звучащи достоверно митове.

1. Генно-модифицираната храна е вредна за нас

ГМО храните са една от актуалните теми не само през тази година. Истината обаче не е нито черна, нито бяла. Знаете ли, че от години не се задействат проекти, които ще позволят чрез ГМО производство на селскостопански култури да се създаде такова голямо производство, че да могат да се изхранят всички хора от Третия свят? Да, но също така, ако някой зъл човек реши да вреди умишлено на хората, ГМО храната може да се окаже най-опасното оръжие. Та зло или добро?

2. Тренировките с малка интензивност горят най-много калории

Въпреки че по-слабо интензивните тренировки горят повече мазнини, по-интензивните изгарят много повече калории.

3. Кафявите яйца са по-полезни от белите

Всички знаем клишето в храните - паста, брашно, хляб - кафяво ли е, значи е по-полезно от бялото (малко расистко сякаш). Всъщност това твърдение не се отнася за яйцата, защото и кафявите, и белите са с хранителна стойност около 70 калории, 6 грама протеин и витамин Б.

4. Трябва ли да си слагаме слънцезащитен лосион и през зимата?

Веднага ви обясняваме защо трябва:

* През зимата Земята е най-близко до Слънцето

* През зимата също така озоновият слой, който по принцип абсорбира UV лъчите, преди да достигнат повърхността, е най-тънък

* Снегът и ледът отразяват UV лъчите до 80% и ги доставят директно върху кожата ни

* Вятърът и слънцето могат да бъдат лоша комбина. Когато е студено и вятърът изсуши кожата ви, ултравиолетовите лъчи много по-лесно проникват в нея. Подло, но е факт

* Колкото по-високо се намирате (например за да се спускате със ски или борд), толкова по силни са слънчевите лъчи

5. Може ли да ядем нездравословно, а после да компенсираме във фитнеса?

Много хора си мислят, че могат да ядат каквото си поискат, стига после да се понапънат във фитнеса. Само дето това просто не е вярно. Хранителният режим "работи" с натрупване и свикване на организма, а не от ден за ден и от хапка на хапка.

6. Мъжете мислят за секс на всеки 7 секунди

След като информацията за някакво "изследване" тръгна из медиите в целия свят, стана ясно, че тя е нерелевантна, а въпросните седем секунди са твърде преувеличени.

7. Трябва ли да се ходи по голяма нужда всеки ден?

По принцип хората ходят по голяма нужда от един път на ден до три пъти седмично. Никой не може да каже колко често трябва да се застояваме на белия трон, защото организмът ни сам си решава. Така че споко.

8. Яденето на плодове и зеленчуци няма нищо общо с добрата ерекция

Всъщност има и то много. Мъжете, които ядат повече плодове и зеленчуци, са значително по-малко застрашени от еректилна дисфункция. Причината е в комбинацията от фибри, моносатурирани мазнини, фолиева киселина и др., които действат добре на сърцето и кръвообращението.

9. Когато кашляме и закриваме устата си, спираме ли разпространението на микробите?

Оказва се, че определено количество от микробите, които излизат от устата ни, когато кашляме, успяват да преминат преградата на ръката ни, шала или каквото там сме използвали. Капчиците, които неизменно излизат, също преминават и могат да останат във въздуха до няколко часа, което е достатъчно да достигнат до колегата ви в офиса.

10. Кафето дехидратира ли ни прекалено?

Знаете, че кофеинът е диуретик и кара тялото да изхвърли определено количество вода, но реално това количество е незначително.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta