В историята на автомобилите Honda ще намерим няколко майсторски в техническо отношение модела, които впечатляват с инженерните си решения, но в никакъв случай не можем да наречем странни. Поне не толкова колкото Honda Vamos...
За да се убедим в неортодоксалността на този автомобил е достатъчно да хвърлим един поглед върху описанието на рекламните постери на въпросния автомобил. Необичайният слоган гласи: "Пикап-кабриолет с централно разположен двигател, който прави всички ни щастливи!" Няма проблем!
Механиката на Vamos е базирана върху по-популярния седан Honda N360. Пикапът няма покрив, а дизайнът е изцяло определен от функционалността, което обаче не пречи автомобилът да вади доволно добродушна муцуна. Машината е достатъчно проходима, но не бива да се смята за пълно правен джип. С няколко думи - с Vamos можете да се веселите и да си вършите работа, но не трябва да разчитате, че можете да катерите непристъпни оврази с него.
Конструкцията е доволно опростена - плосък под с 2 или 4 места за седене, а предницата е реализирана от семпъл ъгловат панел, върху който, от едната страна са закрепени фаровете, а от другата елементите за управление на автомобила. Двигателят е разположен по средата на купето, точно пред задната ос. Стигнете ли до брезента, имате няколко варианта за ситуирането , така че да получите пикап с къса или дълга кабина или напълно покрит ван.
В обобщение, спокойно можем да заключим, че автомобилът е колесната версия на швейцарско ножче, разполагащо с 30 конски сили, вместени в два цилиндъра - нещо, което въобще не се вмества в съвременната Honda-концепция.