"Най-мощният и ефективен състезателен автомобил в цялата история на германската марката", така от спортното подразделение на Audi представиха нова версия на прототипа си R18. Невероятният автомобил е създаден да защити честта на производителя в клас LMP1 в световния шампионат по издържливост (WEC), който включва също така - "24 часа на Льо Ман".
Разбира се, говорим за хибридно задвижване, като в основата на агрегата е 4,0-литров дизелов мотор с 6 цилиндъра. Вместо система за рекуперация на кинетичната енергия с маховик, немците са решили да използват схемата с литиево-йонни батерии, на която се залага и при Porsche 919 Hybrid.
Инженерите на Audi не разкриват каква е мощността на силовия агрегат по обясними причини, но предупреждават, че тя е по-голяма от тази на миналия модел на R18 - 830 к.с. Машината е преработена за подобряване на аеродинамичните показатели, затова и визията е много различна.
Очакваме Audi R18 през пролетта в състезанието от WEC. Този сезон Audi и Porsche ще участват в шампионата с по два автомобила, а не с по три.
Екипажът на R18 се състои от: Анди Лотерер, Бенуа Трелуйе и Марсел Феслер, Лукас ди Граси, Лоик Дювал и Оливие Джарвис.