
Можете ли да си представите Facebook-мобила? Колкото и да ви е развихрена фантазията, едва ли ще стигнете до Volkswagen Beetle и кемпера T1.
Германският автомобилен гигант лансира уникалната кампания VW Fanwagen, която ще позволи на един щастливец да се сдобие с невероятно "социален" автомобил. Инициаторите са хората от представителството в Холандия и затова и не ни учуди фактът, че в инициативата е замесена една огромна доза творчество. Само ментално освободени хора като холандците могат да измислят как да комбинират ретро икони като Beetle и T1 с нещо толкова модерно като Facebook и да се получи невероятен резултат. Перфектният бленд между минало и настояще и то на четири колела.
Идеята на рекламната агенция Achtung, наета за тази промоция, е да използват Facebook, за да дадат възможността на феновете на ретро легендите да създадат "най-социалния автомобил на всички времена". С помощта на едно специално приложение в социалната мрежа "Made by fans, built on likes", нидерландците ще могат да гласуват за двата автомобила и когато един от тях събере 20 000 "like"-a, своеобразното състезание ще приключи и ще бъде избран печелившият автомобил. След това ще бъде тунингован с отличителни "социални" екстри, като екстериор в цветова тема, която "говори" на езика на Facebook, Feed-O-Matic устройство, с което притежателят ще може да принтира всички текущи новини във Facebook (които излизат на хоумпейдж), система за известяване за предстоящи рожденици, чат огледала (каквото и да означава това) и най-интересното – джаджа, която показва "семейното положение" под номера на колата и което собственикът на автомобила може да сменя ръчно. Вътре ще има фотоапарат, табло за снимки, а настройките за поверителност са изразени супер забавно – с перде, което закрива стъклата на задните врати. Скоростният лост също е тематичен, като на върха му е поставена ръка, наподобяваща добре познатата ни "like"-ръка (thumb up) във Facebook. Само заради екстрите си заслужава да обърнете специално внимание и да прочетете онлайн листовката с инструкции за социална употреба, която можете да видите тук.
Накрая, когато всичко е готово, холандците ще покажат резултата и ще накарат най-големия фен да си извоюва автомобила с най-бързото кликване на специалния бутон Claim, който ще се появи във Facebook заедно с Fanwagen.
Всичко изглежда в реда на нещата, но ние в редакцията ни се питаме: Защо по дяволите сме дискриминирани по такъв начин? И ние харесваме идеята и с удоволствие бихме станали притежатели на подобен ретро автомобил (който и да е от двата). Защо тогава трябва да ни дразнят, да ни позволяват да гласуваме и подкрепяме инициативата и накрая в скритите в най-закътания ъгъл на приложението Terms & Conditions да ни дадат да разберем, че няма как да спечелим, защото нямаме холандско гражданство и шофьорска книжка?