Железобетонни кораби - глупава, но симпатична идея

23.11.2015, 13:15

Наистина са плували

   
 
Железобетонни кораби - глупава, но симпатична идея

Днес е трудно да си представим, че някой би сътворил бетонен кораб. От древността основният ресурс е дърво и желязо, в наши дни се използват и по-скъпи и модерни материали и технологии. Истината е, че това не се е случвало толкова отдавна, а основната причина - труд, време и ресурси. Темповете на строителство на тези кораби са много високи - около два плавателни съда месечно от един завод.

Всичко започва, когато парните двигатели достигаъ върха на развитие и дървените кораби губят своята практичност. Другата причина са войните. Стоманата е дефицитен ресурс и варианти се търсят всякакви.

Във Франция е построена първата железобетонна лодка от Жозе-Луи Ламбот. След това такива лодки и яхти са произведени в САЩ за военни цели. Германия също използва технологията за железобетонно строене - има цели флотилии с такива кораби.

Съдовете са предназначени за кратковременно ползване, а после влизат в ролята на преграждения на стратегически точки - като укрепления.

Корабът M/V "Capella" е най-известният такъв, построен е през 1943 година в Оствин. Той е последният напълно запазен кораб от цялата бетонна флотилия на Хитлер. Парадоксалното е, че този плавателен съд все още може да се използва. През 2003 година става част от Морския музей на Росток, Германия.

Ето какво се случва с тези кораби сега:

1600895

1600894

1600896

1600898

1600890

1600897

1600893

1600899

1600891

1600901

1600900

M/V "Capella"

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ