Maserati GranTurismo и GranCabrio се завръщат у дома: отново започват да се произвеждат в Модена

17.05.2025, 10:00

Купето и кабриолетът ще се произвеждат в емблематичния завод на Viale Ciro Menotti – сърцето на Trident и символ на върхови постижения в Motor Valley

   
 
Maserati GranTurismo и GranCabrio се завръщат у дома: отново започват да се произвеждат в Модена

Модена е пулсиращото сърце на марката Maserati, перлата на Motor Valley и домът на Trident вече повече от 80 години. Заводът на Viale Ciro Menotti добавя още едно бижу в короната си: моделите Maserati GranTurismo и GranCabrio се завръщат у дома и от края на 2025 г. отново ще се произвеждат във всичките си версии в историческия завод в Модена.

Марката – отдадена на постиженията, иновациите, дизайна и лукса – отваря нова глава в историята си, като връща двата емблематични модела, символи на италианската елегантност и стил, на мястото, където са родени предишните им поколения.
 

С това компанията затвърждава ангажимента си към района на Motor Valley.

Заводът в Модена се отличава с авангардни технологии и висококвалифициран персонал, който винаги е играл ключова роля в индустриалното наследство на марката. Това е един от най-модерните производствени обекти в страната и е еталон за производство на суперспортни автомобили като MC20 – купе с екстремни характеристики (например максимална скорост над 326 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,88 секунди). Кабриолет версията MC20 Cielo и новият GT2 Stradale също са оборудвани с двигателя Maserati Nettuno. Версията на GT2, легална за движение по пътищата, върна Trident на пистата и до победа в състезания с автомобили със закрити колела, като съчетава високи постижения с комфорт. Всичко това се постига благодарение на емблематичния V6 двигател Nettuno, който в тази конфигурация достига мощност от 640 к.с. (471 кВт), правейки GT2 Stradale най-мощния Maserati с двигател с вътрешно горене, подходящ както за писта, така и за пътя.

Заводът в Модена също е центърът за разработка и производство на изключителния двигател, използван в суперспортните автомобили на Trident: иновативният V6 двигател с 630 к.с., оборудван с новата патентована технология Maserati Twin Combustion (MTC), се произвежда в историческите сгради с червени тухли. Двигателят Nettuno е създаден, разработен, проектиран и изцяло произведен от Maserati и използва технология за предварително горене, заимствана от Формула 1.

Гъвкавостта и технологичният напредък на обекта се демонстрират и от наскоро откритото ново пространство Officine Fuoriserie Maserati – ексклузивно място, където желанията на клиентите нямат граници. Конфигурационният процес е обогатен и с иновативна бояджийна линия, позволяваща създаването на мечтания Maserati.

Производството на GranTurismo и GranCabrio в завода в Модена е планирано да започне през четвъртото тримесечие на 2025 г., отбелязвайки нова важна крачка в рамките на Годината на Trident – юбилей на логото, създадено преди 100 години и символ на върховите постижения на Maserati по света. Пътуване, което ще доведе марката до честването на вековно присъствие в автомобилните състезания – още през 1926 г. Maserati Tipo 26 – първият автомобил с емблемата Trident на предния капак – участва и побеждава (в своя клас) в Targa Florio с Алфиери Мазерати зад волана.

Санто Фичили, главен изпълнителен директор на Maserati, заяви:
"Завръщането на GranTurismo и GranCabrio в Модена е гордо и стратегическо решение, което съчетава нашето индустриално наследство с възможностите на бъдещето. За това трябва да благодарим и на колегите ни от Mirafiori за изключителната работа през първия етап на производството през последните години. С началото на производството през четвъртото тримесечие на 2025 г. затвърждаваме корените си, като същевременно предлагаме гъвкавост и иновации – това, което клиентите ни очакват. Ръководим се от сърцето си в Модена – тази област е основата на нашата изключителна марка, най-дълголетната в цялата италианска Motor Valley, с възможността да представя на света уникална визия за динамика и удоволствие от шофирането. Ангажиментът на марката към местната общност е постоянен, а същевременно целим да създаваме и нови възможности за растеж."

Maserati гарантира най-високите стандарти за качество и персонализация, изисквани от престижни модели като GranTurismo и GranCabrio, потвърждавайки съчетанието от традиция и иновации, които винаги са отличавали Trident. Всички различни версии ще се произвеждат на една линия, благодарение на специални мултиенергийни платформи.

С GranTurismo и GranCabrio Maserati връща сърцето на своето производство обратно в Модена и затвърждава стратегическата си визия: да изгражда иновативен, отговорен и гордо италиански автомобил и да превърне града – заедно с неговата верига за доставки и хората му – в луксозен център на групата Stellantis.

Maserati GranTurismo и GranCabrio

Новите GranTurismo и GranCabrio, представени съответно през 2022 и 2024 г., са най-висшето изражение на духа на "гранд туризмо в италиански стил", характерен за марката – способни да съчетаят високата динамика на спортен автомобил с комфорта, необходим за дълги пътувания – както във версии с мощни двигатели с вътрешно горене, така и в най-иновативните 100% електрически конфигурации. Те поставят и нови стандарти, въплъщавайки концепцията за "италиански лукс" по цял свят.

Историята на предишните поколения започва през 2007 г., когато моделът е представен на автомобилния салон в Женева и веднага се превръща в еталон на автомобилната сцена: четириместното купе с две врати и класически дизайн от Pininfarina е създадено като модерна интерпретация на Maserati A6 1500 от 1947 г. През годините и поколенията, моделът се утвърждава като един от най-емблематичните автомобили, създавани от Trident.
През 2009 г., по време на автомобилното изложение във Франкфурт, към GranTurismo се присъединява и GranCabrio.

След няколко обновявания, последната версия на GranTurismo преди настоящия модел е от 2018, когато рестайлинг подобрява аеродинамиката, ергономията и инфотейнмънт системите.

GranTurismo и GranCabrio постигат много успехи през годините – между 2007 и 2019 г. от предишната генерация са произведени над 40 000 автомобила в световен мащаб (включително 28 805 бройки от GranTurismo и 11 715 от GranCabrio).

Последният модел, произведен в Модена, е GranTurismo Zeda от 2019 г., който бележи края на производството на предишното поколение и служи като символично предаване на щафетата към "новото GranTurismo", чиято продукция започна в завода Mirafiori в Торино и който стана първият автомобил в историята на Maserati с изцяло електрическо задвижване във версията Folgore.

 

   
 
ЕТИКЕТИ
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ