Citroen, компанията създала DS - едни от най-елегантните и интересни в техническо отношение автомобили, които и до днес вълнуват сърцата на автолюбителите, през 70-те години на миналия век се впуска в един значително по-различен експеримент от всичко, което е правила до този момент - двуместен вертолет с роторен двигател.
Машината се нарича RE-2 и една от най-интересните ѝ черти е нейният ванкелов двигател, разполагащ с между 150 и 170 конски сили, в зависимост от вида гориво и настройките му. Моторът е същият като на не много успешния, но революционен автомобил GS Birotor, представен през 1973 г. Вертолетът обаче разполага с много по-масивен ротор и система за впръскване на гориво.
При тегло от 700 кг. хвъркатият може да развие скорост от 205 км/ч и да прелети 430 км с едно зареждане. Вертолетът е създаден като конкурентна машина на американския Bell 47, по това време радващ се на значителен интерес в родината на Citroen.
Работата започва през 1973 г. и две години по-късно първият прототип се издига във въздуха. След дълги месеци на доработки и модифициране RE-2 най-сетне получава временно разрешение за полети от френското правителство, но в края на краищата Citroen се отказват от по-нататъшна работа по машината и през 1979 г. прототипът извършва последния си полет, след което се превръща в музеен експонат.