Две пищни красавици ви чакат в Калифорния!  11 Виж всички снимки

04.08.2011, 13:55

   
 

Ако ви се намира излишен милион, милион и малко, то стягайте куфарите и се гответе за полет с ясна автомобилна цел. Е, преди това прочетете текста по-долу, за да знаете все пак какъв избор ви предоставяме.

Но ако и вие като нас, нямате частен самолет, пари за билет до САЩ, а какво да говорим за паричен излишък с няколко нули, то можете спокойно да продължавате да четете и да плакнете око, разглеждайки галерията. Тук могат да прозвучат тържествени фанфари и си представете как извикваме:

"Представяме ви Нейно кралско превъзходителство Porsche Carrera и Нейно светло височество Mercer Cobra!”

На 18-19 август в Кармел, Калифорния "Bonhams" ще изложат на търг известната като Carrera 6 спортна машина, произведена през 1966г. По това време Porsche 906 е една от най-успешните линии спортни автомобили и всичко, което излизало от работилниците с тази цифра, моментално се разпознавало като покровителят на пистите. За разлика от предшествениците му, каросерията на 6 модела е била тествана във въздушен тунел.


Този специален екземпляр, който ви показваме, е бил абсолютният победител в своя клас в едни от най-престижните състезания - 1000км. на Монца, Тарга Флорио, 1000км. на Спа и 24 часа на Льо Ман.

Първоначалният му притежател, Алън Хамилтън печели с него шампионата в Австралия през 1967г., макар малкия му 2-литров, 6-цилиндров двигател. Интересен е фактът, че преди да започне да се състезава с тази Carrera 6, Хамилтън вкарал колата в работилницата си и накарал майсторите да махнат покрива. Така високият и снажен състезател можел удобно да се настани в малкия звяр.

Кратко след победата, Хамилтън продава Porsche-то на Ричард Уонг Уей Хонг от Сингапур, който започнал да го показва по различни събития в родината си. След това предприемачът и състезателен ентусиаст от Макао, известен като Теди Ип, става новият собственик, който продължава да поддържа тази ценност в отлична форма.

През 2003г., обаче, автомобилът попада в ръцете на германски познавач, който инициира основното възстановяване на Carrera 6 и ѝ връща първоначалната форма на купе. В продължение на 6 години в "MEC-auto”, Белгия възстановяват оригиналното шаси (007) и монтират одобрен от FIA рол-кейдж. Всички механични компоненти били подновени, а всички магнезиеви части в окачването и колелата били заменени като рутинна мярка за безопасност. В допълнение заложили и на чисто нов, по-безопасен резервоар.

Излъскана, обновена и готова за следващите си състезания, по думите на белгийските инженери, Carrera 6 очаква новия си собственик да отиде в Кармел в средата на август и просто да си я вземе. След като даде милион и половина долара, разбира се.

В случай, че не успеете да наддавате до припадък или както жените напоследък обичат да казват – да източите банковите си сметки, то на няколко километра от Кармел на следващия ден, т.е. 20 август, ще ви чака едно истинско съкровище. Ето и картата, която ще ви отведе до него.

В другия край на полуостров Монтерей в града със същото име "RM Auctions” достойно ще докаже позицията си на сериозен аукционен противник на "Bonhams" с представянето на Mercer Cobra. Преди да ви разкажа за него, ще ви запозная с дизайнера - Върджил М.Екснер.

През 1947г. Върджил Екснер взема една огромна купчина глина и започва да оформя бъдещия Sudebaker 47, който по това време става истински хит. Една интрига, обаче, оплита лидера Реймънд Лоуи или главният дизайнер на компанията, Екснер и инженера Рой Коул. Така през 1955г. опитният автомобилен дизайнер се озовава в "Chrysler Corp.” и създава "100 million dollar look” и "Forward look” - визиите на легендарни американски автомобили.

Малко преди да се оттегли от автомобилната компания Екснер бил помолен от журналистката на Esquire, Даяна Бартли да проследи чрез дизайнерските си решения възможностите на модерния дизайн и как класическото автомобилно наследство може да бъде преобразено с модерните шасита и двигатели, съобразно изискванията на съвременниците за комфорт и изтънченост. Резултатът бил изразен в 4 днес легендарни модела, с които самия Екснер твърди, че е успял да "запечатам духа на конструкцията и дизайна на по-старите автомобили в модерна опаковка". В декемврийското издание от 1963г. на страниците на списание Esquire се появяват интерпретациите на Stutz Super Bearcat, Duesenberg Sport Phaeton, кабриолетът Packard Victoria и Mercer Raceabout.

След огромния успех на изданието, моделите били забелязани моментално от "Copper Development Association” и те наемат Екснер, за да превърне концепциите в истински автомобили. Дизайнерът и синът му, Върджил М. Екснер младши вече имали собствена фирма и се заловили за шасито на Shelby American с номер CSX2451, известно от моделите Mercer Cobra. Увеличили дължината с 18 инча (45.5 см) и изградили уникалния си дизайн върху основата. В допълнение се свързали с торинската "Carrozzeria Sibona-Basano”, които сложили последните щрихи. С около 11 различни материала, сплави и покрития италианската компания успяла да въведе идеята на "Copper Development Association” за демонстрация на разнообразието от мед и месинг в интериорното пространство и екстериора.

От целия набор метални елементи най-впечатляваща е предната броня. Радиаторната решетка представя едно добро взаимодействие на спортен дух и елегантност. Всеки един детайл е акцентиран по най-семплия начин, без да натрапва, с помощта на перлено бялата боя и черния кожен салон.

Перфектният Mercer Cobra бил завършен в края на 1964г. и последвало сериозното му представяне в зимния брой на "Automobile Quarterly”. От тогава до днес негови притежатели са били колекционерите Джои Бортз, Джим Саутхард, Ал Райт и Том Барет (които до един нищо не ни говорят), докато накрая не го придобива генерал Уилям Леон - бизнесмен, военослужещ с изключителен принос към САЩ, носител на множество награди, основател на Музея на въздушните сили във Великобритания и директор на Центъра за приложни изкуства в Ориндж Каунти. До днес този ценнен автомобил е бил пазен и поддържан от семейство Леон, които го показвали на различни конкурси за автомобили, като исторически представител на американския автомобилен дизайн. И макар до днес да е останала като кола за "шоу", Mercer Cobra е в отлично състояние и може да ви закара до където пожелаете с мощния си 2.8-литров, V8 двигател.

Пригответе куфарите...с пари и вече знаете на къде да се насочите. Останалите можем да натиснем фотоапаратчето горе (до заглавието) и да разгледаме снимките в галерията – поне два пъти.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ