Alfa Romeo RM се произвежда от 1923 до 1925 година и е относително разпространен модел. Съществуват 3 модификации, но до нашият век са запазени едва около 10 екземпляра, но версията с веригата е уникална.
Историята на този странен автомобил, с полугъсенично задвижване, започва през 1910-1930 година. Истината е, че френският инженер Адолф Кегрес създава прототипа за царският гараж на Николай II, който искал да притежава SUV – автомобил с верига е единственият възможен начин през онези години. След като се връща от Русия, Кегрес започва работа за Citroen.
Citroen държи патента за полугасеничните автомобили, но понякога продава плановете на други компании, това се с случва с Alfa Romeo RM, който се превръща в най-добрия всъдеход в началото на 20 век.
Точната причина защо им е от Alfa Romeo подобен автомобил не е известна. Според някои историци, компанията е искала да привлече инвестиции от италианската армия. Тогава Мусолини влиза на власт и се започва въоръжение на цялата армия.
До колкото ни е известно съществува само един единствен екземплят, които не отдавна, е продаден на аукциона Kidston.