Yamaha R1 - по-бърз от вятъра!  7 Виж всички снимки

05.01.2012, 09:17

   
 

Несъмнено, YZF-R 1000 е един от любимите ни мотори от клас "килограм-конска сила". Няма спор, че новата версия на мотора е умопомрачителна. Имаме усещането, че инженерите от Yamaha просто са свалили М1 от пистата, сложили са му фарове, стопове, мигачи и място за регистрационен номер и са го пуснали в производство.

За модела 2012 моторът е получил още нещо от MotoGP - система за тракшън контрол със седем нива на управление. Системата е развита, за да може водачът да не се чувства неестествено върху машината си или да изпитва дискомфорт от намесата на по-простите тракшъни при другите машини. Тя предотвратява превъртането на задното колело, когато не достига сцепление с асфалта. В комбинация със системата D-mode вие разполагате с 21 различни настройки за езда. Яко, нали?

Новата Yamaha YZF R1 излиза и с променена предница. Фаровете ѝ са направени да изглеждат още по-агресивно и по-модерно. Все пак това не е направено само за външен вид, а и за по-голяма ефективност. Отзад пък капачките на ауспусите, както и температурните щитове, са преработени, за да изглеждат по-механични.

В мотора са запазени всички технологии от неговите предходници. YCCT (Yamaha Chip Controlled Throttle) също е вдъхновена от MotoGP, като позволява много по-директна употреба и повишена рязкост в отговора на газта. На лице е и YCCI, която кара машината да достигне до оптималното съотношение въздух/гориво. Така моторът получава максимална мощ и по-леко отношение на ускорението.

Както се очаква, всяка нова R1-ца е още по-добра. Затова, за да се запази традицията, от Yamaha са подобрили още повече управлението на новия мотор. Алуминиевата му рама е специално разработена, за да може ездачът да чувства уникален баланс и сигурност. Задната част на рамата е напълнена с магнезий, за да се получи този уникален баланс, чрез постигането на златна среда в разпределението на тежестта на мотоциклета.

Окачването включва и SOQI предна вилка, като лявата страна компресира, а дясната контролира отскачането на мотора, като го омекотява. А звукът на новата R1 е като никой друг редови, четири-цилиндров мотор, клас "supersport", гарантирано!

За 50-годишнината си от Yamaha ще пуснат специална версия на R1, като единствената разлика ще е в уникалните ѝ, патентовани цветове – червено и бяло. Също ще има и уникална планка с номера на мотора, кога и от кой е произведен, за да се избегнат ментета. Това се налага, защото от тази серия ще бъдат пуснати само 2000 броя. За тези от нас, които едва ли ще могат да се доберат до тях, е, остават ни само стандартните цветове.

Малко технически данни никога не са в излишък. Мотоциклетът е 998 кубика, 4-цилиндров, редови с водно охлаждане DOHC. Компресията е 12,7:1. Трансмисията е ръчна, 6-степенна с "плъзгащ" съединител. Предният спирачен диск е 310 мм, а задните са 210 мм.

Сега ви съветвам да изгледате и видеото (поне няколко пъти), където Бен Спийс ще ви разкрие пълния потенциал на новата Yamaha R1. Разгледайте и галерията. Насладете се! 

   
 
ЕТИКЕТИ
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ