Въпреки че миналата година не беше рекордна за Porsche, базираната в Щутгарт компания преживя солидна 2022 г. по отношение на продажбите. Производителят на спортни автомобили достави общо 309 884 автомобила на клиенти по целия свят, което е увеличение от 3% в сравнение с 2021 г. SUV-тата на марката остават най-популярните продукти.
Cayenne беше най-продаваният модел на Porsche през 2022 г. с общо 95 604 доставки на световните пазари, следван от Macan с 86 724 бройки. Трети е Porsche 911 с 40 410 екземпляра, следван от Taycan с 34 801 доставки и Panamera с 34 142 доставки. Заслужава си да се отбележи, че електрическият седан изпреварва Panamera за втора поредна година въпреки 16-процентния спад в продажбите.
"От гледна точка на продажбите, резултатите са положителни през 2022 г. Porsche е в добра позиция. И ние градим на тази основа. Интересно е да се отбележи, че Taycan отбеляза спад от 16% процента в сравнение с 2021 г. и Porsche казва, че тази негативна тенденция е резултат от проблеми с веригата за доставки. От друга страна, 911 отбеляза 5-процентно увеличение, докато Panamera регистрира 13% по-високо търсене в сравнение с предходната година.", коментира Детлев фон Платен, един от най-високо класираните мениджъри по продажби и маркетинг на Porsche.
Китай остана най-големият пазар на Porsche и през 2022 г. с 93 286 автомобила, доставени на клиенти, въпреки отрицателните ефекти от пандемията от коронавирус. Северна Америка беше вторият по големина пазар за германския автомобилен производител с 79 260 продадени автомобила, докато Европа – въпреки солидното си увеличение от 7 процента – остана трета с 62 685 автомобила. Само в Германия са доставени на клиенти 29 512 нови автомобила Porsche.
В момента Porsche работи върху редица нови и обновени продукти. Те включват ревизирана версия на 911, както и актуализиран Cayenne. Има и електрически Boxster в процес на разработка, но той няма да дебютира до средата на десетилетието.