Предварителните очаквания за Battlefield Hardline на талантливото студио Visceral Games бяха може би най-ниските за което и да е заглавиe от популярната серия на Electronic Arts. Говореше се за проблеми с производителността, отдалечаване от базисната основа на Battlefield и в общи линии продукт от средно, че и надолу, ниво.
В крайна сметка обаче момчетата и момичетата от Visceral Games не само са се справили достатъчно адекватно с поставените им задачи, но и с ръка на сърцето мога да кажа, че Hardline е най-свежият Battlefield от времето на оригиналното Bad Company.
Visceral Games имат преголям опит в разказването на истории посредством хорър серията Dead Space и, макар Hardline да има крайно чийзи излъчване, полицейските изпълнения и като цяло клиширани персонажи все пак завързват що годе ставаща сюжетна линия. Историята е разказана във формата на телевизионен щатски сериал и вероятно ще се хареса на любителите на SCI франчайза.
Освен любопитните локации, добро впечатление прави и взетото дизайнерско решение геймплеят да не е за сметка на реалистичното излъчване. В този смисъл елементът с показването на полицейската значка, пред която всички престъпници прекланят глава все едно са видели Господ да припка към тях, е на моменти нелепа в чисто сюжетен план. От друга страна, тя дава геймплеен избор и по-големи възнаграждения, ако разчитате повече на нея, отколкото на вярното си огнестрелно оръжие.
Кампанията се преминава между осем и девет часа и ще ви подготви адекватно за голямата сила на Battlefield поредицата – бруталният мултиплейър.
А той, противно на както вече казах ниските очаквания, си е съвсем батълфийдски и дори предлага новости, които правят дебют за серията.
Режимът Hotwire е изключително забавен – с участието на до 64 души, полицейски автомобили и съоръжения като цяло. Предлагат се и режими за по-малко участници – между 5 и 10, при които битките завършват понякога за секунди и напомнят на най-големия конкурент на серията – Call of Duty. Оръжията са все така реалистични, а към Hardline трябва да прибавим също куката и зиплайна.
Визуално Battlefield Hardline изглежда подобно на предходния Battlefield 4 с прибавени нови ефекти и генерални подобрения при лицевите анимации на персонажите. Определено не говорим за най-добре изглеждащата игра на тази генерация, но и в никакъв случай не можем да я посочим с пръст и като такава с посредствена презентация. Компютърната версия, очаквано, изглежда най-добре. При конзолите PlayStation 4 за пореден път предлага по-добра визия и производителност – с по-висока резолюция и по-стабилни 60 кадъра за секунда. Xbox One вариантът върви при притеснително ниската за конзола от нова генерация 720p резолюця и при по-големите карти има сериозни проблеми със задържането на 60-те кадъра в секунда.
За звука мога да кажа само едно – подгответе си съраунд система или минимум добри слушалки, защото определено има какво да се чуе.
Battlefield Hardline вероятно ще остане в историята като най-недооценения в цялата серия. Ако сте любители на шутърите от първо лице обаче, спокойно можете да дадете своята лепта за творбата на Visceral Games. Талантливото студио определено не е работило през пръсти. А, и внимавайте за крокодила...