BMW 3: Продължението  36 Виж всички снимки

19.10.2011, 09:14

   
 

Датата беше 14 октомври, а мястото Франкфурт.

Събитието, което целият автомобилен свят, медиите и нетърпеливата публика очакваха цяла година, захранвани само с тийзъри, най-накрая тържествено се състоя. Новото поколение BMW 3-series беше представенo официално от баварската компания в "лицето" на луксозния седан F30.

Богатата история на серията, която води началото си от 1975 г., вдъхнови 6-то поколение седан, който можете да видите в обширната ни галерия във всичките му възможни засега варианти – Sport, Modern и Luxury. Визуално BMW 3-series е с динамичен и елегантен дизайн, сходен с този на последното поколение 5-series, но факт е, че по-големите му габарити в сравнение с тези на досегашния модел правят новият седан изключително атлетичен. Допълнително доказателство за това е и по-малката маса на автомобила – с близо 40 килограма по-лек от предшественика си.

С лансирането му на пазара през февруари следващата година клиентите ще могат да избират между два бензинови и два дизелови двигателя, а през лятото на 2012 г. ще могат да поръчват и M-Sport пакета. Допълнително през есента е предвидена да се появи и "зелената" хибридна версия. Засега обаче ще обърнем внимание на стандартните двигатели с последната технология на BMW - TwinPower Turbo.

В 328i вариантът е монтиран по-малкият от двата бензинови двигателя (2.0-литров), който макар скромните си размери постига добри резултати, като мощност от 245 к.с. и ускорение от 0 до 100 само за 5.9 секунди. Средният разход на гориво е 6.4/6.3 литра на 100 километра, а вредните емисии са 149гр/км.

За разлика от четирицилиндровия агрегат, 3-литровият, шестцилиндров бензинов двигател, който ще ръмжи под капака на 335i, ще отчита по-внушителни показатели на пътя, като мощност от 306к.с. и ускорение 0-100км/ч за 5.5 секунди, това разбира се предопределя и по-внушителния разход на гориво – 7.2/7.9 литра на 100 километра.

И двата бензинови автомобила от BMW 3-series са електронно ограничени що се отнася до изпълнението им, измерено в скорост. Максималната такава ще е 250км/ч.

Дизеловите варианти 320d се различават по името на технологията EfficientDynamics, която е използвана при едно от тези предложения. Мощността на страндартния дизелов автомобил е 184к.с., ускорението от 0 до 100км/ч. постига за 7.5 секунди, а максималната му скорост е 235км/ч. Когато се появи на пътя, 320d се очаква да изразходва 4.5 литра на 100км. и да отделя много по-малко CO2 емисии от бензиновите автомобили – 118гр/км.

320d EfficientDinamics пък е с по-скромни характеристики, като 163к.с., 8.3 секунди за ускоряване от 0 до 100км/ч. и максимална скорост от 230км/ч., но за сметка на това разходът е по-малък от този на 320d – 4.1 литра на 100 километра, както и вредните емисии са с 10 грама по-малко от тези, отделяни от другата дизелова "тройка".

Опционално, всяко едно от предложенията на BMW ще може да се комбинира с 8-степенна, автоматична трансмисия, в случай, че стандартната механична скоростна кутия с 6 степени не допада на клиентите. Допълнителните екстри, на които ако имате късмет и вие можете да се насладите, са head-up дисплей, активен круиз контрол, старт/стоп система, паркинг асистент, редовна информация за трафика и почти всички останали нововъведения от BMW.

Аз лично съм готова да седна зад волана на всяка една от тези нови "тройки" и да отпраша към залеза. Кой от четирите варианта обаче отговаря на вашето разбиране за BMW?

   
 
ЕТИКЕТИ
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 1
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Не е посочен | 19.10.2011 | 16:14
1 Аз бих избрал 328 или 320 D EfficientDynamics. Това според мен са най-разумните избори в началото, защото и двата модела предлагат много добра динамика при нисък разход на гориво. С авторката може да си направим една дръпка до залеза, стига да иска! ;)
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ