На планетата сега има само един символен език – китайски (половина, ако считаме за японски). Това означава, че всеки символ в езика означава нещо. Исторически така се е получило, че езиците стават фонетични: един символ означава звук или слог.
Кой език е по ефективен и защо се получава така – главната цел на лингвистите. Последните години (около 10) тече интересен процес – връщането към символните концепции на езика. Не е чудно, че и основното място, на което се случва всичко това е интернет. Говорим, разбира се, за емотиконите.
Всичкки това си има главна организация – Консорциум Уникод. Тя трябва да измисля нови списъци от символи веднъж годишно. После социалните мрежи включват ъпдейти в техните продукти.
Обичайно всяко обновление има за цел нова функция и смисъл. Този път ни се струва, че всичко пак до голяма степен стана политкоректно и ексклузивно.