30 начина да те оберат в автосервиза (Част 1)

30 съвета от 30 механици

   
 
30 начина да те оберат в автосервиза (Част 1)

1557879

Ако не искате да ви метнат в сервиза, трябва или да ходите пеш, или сами да правите всичко. 30 монтьори признават за това как са пържили наивните клиенти. Maxim Русия ни дава стабилно количество добри съвети.

1. Колкото по-малко разбираш, толкова по-скъп е ремонтът.

За жените на практика ремонтите излизат двойно. Затова и толкова странно реагират, когато им кажат крайната цена. "Една я налъгахме, че десният диференциал дрънка, умивалникът на двигателя е разбит и ще ѝ изгори задната седалка. Тя пък взе, че се върза. Започна да реве, че няма толкова пари. Едвам я убедихме, че на колата ѝ няма нищо", казва Игор, собственик на автосервиз.

2. Подмяна на нови, работещи части със стари части.

"Тука яко се пържат. Хем плащат ремонта, хем "новата част", хем ние се сдобиваме с работещи нови такива.", разказва Володя - монтьор.

3. Ако са ти сменяли частите, поискай да ти върнат старите.

Не искаме да кажем, че във всички сервизи са мошеници. Има и свестни – взимаш си колата, а в багажника в кутийката от новите свещи са старите и всички други джунджории, по които са работили, са си на място. "Много по-често обаче се случва друго. Почват да те баламосват, че са хвърлили изхабената част. Глупости, или не са я сменяли, или не е била съвсем скапана и са я прибрали. После ще я пробутат на някой друг", разказва за схемите шлосерът Димитър.

4. "Дойде при нас един гений, сам си беше превъртял километража на колата"

"Зае*и, почна да се кара с нас, че колата била в гаранция и си бил в правото. А тоя кретен си счупил бордовия компютър и ровил с отвертка по таблото. Пълен скандал, искал да я продава." – Георги, механик във фирмен автосервиз.

1557878

5. Желателно е, ако можеш, да присъстваш по време на ремонта.

Ще избегнеш:

* Касови бележки за работа и части, които не са свършени и поставени.

* Няма да те изцакат с маслото.

* Няма да ти сложат неоригинални или стари части.

Димитър - генерален директор на верига автосервизи.

6. "Не е гаранция, че няма да те прецакат, ако присъстваш на ремонта. Трябва все пак отгоре-отгоре да разбираш за какво става въпрос."Сергей, шлосер

7. "Не всеки майстор обича да му висиш на главата. Още повече, ако не спираш да дуднеш. Почти гаранция да те удари в цената после."Игор, монтьор

8. Внимавай какво говориш.

"На практика можем да се хванем за всичко. Само кажи, че някъде нещо ти чука и почваме. Ще цъкаме с език, ще правим физиономии, абе ще ти вземем парите" – Вадим, механик в оторизиран сервиз 

9. Опитният механик веднага ще прецени дали разбираш за какво става въпрос и познаваш ли цените.

"За да не ти начука най-високите цени, преди да закараш колата на ремонт, провери пазара и цените." –Димитър - директор на верига сервизи

10. "Ако се намираш във фирмен сервиз и имаш оплаквания, винаги се обръщай към директора, а не към механика."Антон, механик

Очаквайте още...

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ