Германия от средата на миналия век е една наистина интересна страна по отношение на научно-техническия прогрес. Инженерните достижения на Третия Райх впечатляват по въздух, вода и суша. Днес ще ви разкажем за едно такова техническо чудо, движещо се по релси, но притежаващо мощта на бомбардировач.
Локомотивът Schienenzeppelin (релсов дирижабъл) е създаден през 1930 г. Теглото му е само 20 тона, а задвижващата сила се осигурява от 46-литров V-12 двигател на BMW с мощност 600 конски сили. Двигател, използван впоследствие като силов агрегат за повечето бомбардировачи на Луфтвафе. За да се придвижва, локомотивът използва двулопатен винт, наклонен нагоре под 7 градуса.
Конструиран да развива до 193 км/ч, през 1931 г. необичайният локомотив поставя нов скоростен рекорд за движение по релси като достига сензационната по онова време скорост от 224 км/ч. Достижение, което остава ненадминато в следващите 23 г.
За съжаление пъргавият Schienenzeppelin така и не дочаква разрешение за серийно производство заради проблеми с безопасността. През 1939 г. прототипът-рекордьор е деасамблиран за части и алуминиевата му обшивка заминава за направата на Месершмити за Адолф.