Всички знаете ироничния анекдот, осмиващ американската инвазия в Ирак: "Да бомбардираш за мир е като чукаш за девственост". Е, от руския оръжеен концерн "Калашников" или не са чували шегата, или я приемат съвсем насериозно, защото на специално организирано събите в Москва стрелочниците представиха обновения си бранд, чийто двусмислен слоган гласи: "Оръжия за мир"...
Освен слоганът, промяна е претърпяло и логото на концерна, което в момента изобразява двете "К-та" на компанията в черно и червено. В тези си нови дрехи от "Калашников" се готвят да продават както оръжия, така и различни стоки, свързани със стрелковия спорт и лова.
По думите на Сергей Чемезов, генерален директор на корпорацията "Ростех", под чиято шапка е и Концерн "Калашников", този ход е предприет, за да се спечелят нематериални облаги за производителите на легендарния автомат, като марката се доближи максимално до сърцата на хората. Предвид смъртоносния характер на АК-то, надяваме се думите на директора да не са изречени в буквалното им значение.