Към днешна дата дори нашите прабаби и дядовци вече знаят, че Facebook е най-популярната социална мрежа в световен мащаб. При по-внимателно наблюдение спрямо начина, по който потребителите са ангажирани със социалния мастодонт обаче, можем да открием някои особено интересни резултати.
Споделените по-долу данни са получени на база изследванията на Pew Research Center's Internet & American Life Project, направени по телефона с потребители от САЩ.
Ето част от по-интересните резултати:
- Жените обновяват своите статуси значително по-често от мъжете.
- Между 20 и 30% от най-активните Facebook потребители, наричани още "power users", са отговорни за голяма част от заявките за приятелства, таговете, постовете и съобщенията, които всички получаваме.
- Средната стойност на съобщенията, които получаваме, е по-голяма от тази, която изпращаме.
- Потребителите обожават да използват бутона за харесване (like) – въпросният е измежду най-активните елементи в цялата структура на социалната мрежа.
- Потребителите коментират повече в страниците на своите приятели, отколкото обновяват своя статус.
- Има далеч по-голям шанс конкретен потребител да бъде "тагнат" на дадена снимка, отколкото въпросният да "тагне" някой от своите приятели.
- Средномесечно всеки Facebook потребител добавя по седем нови приятели. В този ред на мисли, мъжете изпращат повече покани за приятелство, отколкото жените. Съответно – жените получават повече покани за приятелство, отколкото мъжете.
- Мнозинството ваши приятели имат повече Facebook дружки, отколкото вие, но по всяка вероятност познават малка част от тях.
- Обикновеният Facebook потребител потенциално може да достигне до 150 000 членове на социалната мрежа чрез техните приятели.
- Най-активните Facebook потребители обикновено са политически активисти.
- Почти никой не използва "сръчкай" (poke) бутона.
- Колкото повече приятели има даден потребител, толкова по-често той се задържа във Facebook.
- За момента няма данни за Facebook умора – дори сред ветераните, използващи социалната мрежа.
- По-добре образованите потребители имат по-голямо разнообразие от приятели като влечения и интереси.