Явлението D-Lifestyle  11 Виж всички снимки

28.11.2011, 11:33

   
 

Имате ли представа колко трудно се прави революция? И то в България?

Ние нямахме. До скоро.

Точно по време на това "скоро" открихме D-lifestyle и хората зад името ни дадоха тази представа. Образно, но толкова добре ни описаха картинката, че дори я изживяхме (революцията). Сега ще подготвим и вас за явлението D-lifestyle, защото то идва и ще промени всичко след себе си.

В основата на всичко стоят мускетарите Емануела Маркова (22 години) и Александър Давидович (24). Третият мускетар остава в тайна.

Макар че тя е българка, а той - парижанин от руски произход, при Емануела и Алекс няма различия, а взаимно допълване. Това изгражда една постоянна обща "аура" около тях, която е заразна. Енергията е невероятна и се долавя във всеки детайл в търговското, личното и общото пространство на концептуалния магазин D-lifestyle, който се намира на ул. Александър Пушкин 15, в квартал Павлово в столицата.

Веднага след влизането си там, попитах: Винаги ли е толкова забавно при вас?

Емануела: Ние не се взимаме насериозно!

Защо създадохте D-Lifestyle?

Емануела: Създадохме го преди около година. Направихме го, защото искаме да започнем революция.

Разкажете ни за концепцията.

Емануела: Целим да създадем възможно най-пълната, най-иновативната и най-качествената мениджмънт, дивелъпмънт и маркетинг услуга на разположение на всеки бизнес. В няколко думи, концепцията ни е подчинена на изкуството в това да се стремиш към върха.

В магазина ви има невероятни предложения на изкуството, но главно продуктите ви са подчинени на мъжката и дамската мода. Кои са марките, с които работите?

Александър: Засега представяме френски марки в България, но целта ни е да започнем да показваме български марки във Франция.

Емануела: За тази цел ние менажираме марките на определени дизайнери или създаваме марка за дизайнер, който е съвсем в началото, но има отличителен потенциал, и му помагаме да я развие по възможно най-добрия, дълготраен и ефективен начин.

Започваме една авантюра, която е доста разкрепостена. Работим с доста хора и това е, за да можем да нямаме граници, за да можем да изпълним и най-дивашката идея за маркетинг атака или пробив.

Дивашката ни харесва много!

Емануела: Вярваме във вирусния маркетинг (viral marketing – вид онлайн маркетинг) – това е нашата религия. Вярваме, че всеки продукт на пазара трябва на този етап вече да има един по-различен подход към аудиторията. Трябва да бъде много прозрачен, да има много съдържание, трябва да бъде като жива личност. Да бъде много постоянен, да разказва за себе си, да има характер, да обича, да не обича, трябва да бъде критичен и да има своя идентичност. Това се опитваме да създаваме за дизайнерите, с които работим.

Вие създавате имиджа на дизайнера, не само на марката?

Емануела: Дизайнерът е част от марката. Когато започваме колаборация с определено име, целият ни труд може да рухне, ако дизайнерът ни не подкрепя креативните или визуални обещания, които ние произвеждаме за неговата аудитория и често от негово име. Но той е лицето на нашата работа. Ако ние правим наистина добра работа, тя трябва да вдъхновява дизайнера, той трябва да я изживява, да я изиграва пред хората и да показва какъв е моделът, който той иска да застъпи. Когато ние правим фотосесия за дизайнер, не се опитваме да експозираме дрехите му като неодушевени предмети. Идеята е той да бъде тази фотосесия, когато утре се покаже някъде и да бъде доказателството за това, което показва чрез творчеството си. Тогава, марката му съществува.

Значи изграждате една влакова композиция и вие сте в локомотива и хвърляте въглища, за да може влакът да продължава напред?

Емануела: Не, ние сме един рядък влак, който спира само на една спирка – спирка "Революция". Там е всичко или нищо. На тази спирка хората слизат затичани и не се обръщат назад... На този влак се качват само тези, които вярват, че тичат много бързо, но по време на пътуването остават само тези, които нямат граници.

Какво очаквате в замяна от дизайнерите?

Емануела: Очакваме да нямат граници.

Вие създавате история.

Емануела: Вярваме, че тук може да се създава. Ние не я правим сами, а с невероятните личности, с които работим. Тук наистина може да стане революция. Ние сме девствено име на картата, екзотични сме.

Върнахте в България с идеята за революцията?

Емануела: Тя вече е тук. Ние се върнахме, за да заемем местата си преди всички.

Липсва ли ви (чужбина)? Или вие постоянно пътувате?

Емануела: Пътуваме често. Липсват ни определени неща там, които не съществуват тук, както и се наслаждаваме на неща тук, които не съществуват там. Изкуството се намира в разликите, там някъде между двата свята. Опитваме се да живеем там, гадаейки бъдещето.

Има ли бъдеще за една модна база в България? Може ли да стъпи тук Седмицата на модата?

Александър: Седмицата на модата най-вероятно няма да дойде скоро в България. Тя се случва в големите градове като Токио, Лондон, Ню Йорк, Милано, Париж и то заради изискванията за самото събитие – инфрастуктура, летища, брой жители на града, начина, по който са оформени хората, заради техния поглед върху света и имиджа, който те създават за града си. София има своите модни ревюта, София има богата култура, но не заради модата няма такава Седмица тук. Тъжно е, че причината е миналото. В продължение на години България е била в застой и все още е по някакъв начин... някъде.

Емануела: Точно така. Има огромна ниша и жажда в света на модата за нови пейзажи, нови любопитни дестинации. Не бива да забравяме, че Седмицата на модата преди всичко е бизнес, който ще се разгърне, само ако вижда сигурна възможност за печалба и престиж.

Това е все едно да питаме дали ще се роди следващият Стив Джобс в България. Възможно е. Но всички знаем, че ако се роди тук, ще е малко по-различен. Хората трябва да осъзнаят, че искат промяна и да работят за нея. Реалността принадлежи на реалистите, бъдещето на мечтателите, а успехът на тези, които работят по мечтите си.

В случая препратката към Стив Джобс беше добра – действаш по всякакъв начин. Просто вярваш в себе си и правиш това, което искаш.

Емануела: Всички хора сме еднакви и парижаните, и софиянците, и лондончани, и нюйоркчани... Ние всички сме с еднаква молекулярна структура. Всички сме вода, по дяволите. Сега това, че някои определени хора са създали нещо, което е станало невероятна традиция, не значи, че ние децата на новото време ще се задоволим с това, като всичко ще си продължава по старому. И ще си чакаме някакъв момент, в който нашата тъжна Българийка ще се дореди до Париж. Никога няма да стане това нещо. Ако България не удари по масата веднъж завинаги и не каже "Ок, аз имам нова идея!", нищо няма да стане.

Алекс, как се чувстваш в България?

Александър: Чувствам се добре. Когато бях на пет години, семейството ми се премести от Русия в Париж, а в България дойдох преди една година. България прилича на Русия, но преди 10 години. И въпреки това еволюира, не е същото, защото имате технологиите. Всъщност имате микс. Новото свежо със старо звучене. Много е интересно, когато съм в България сякаш живея в две полярни измерения. Този рязък контраст прави пейзажа изключително истински, автентичен, честен, трогателен, човечен... Тук определено се крие част от отговора на бъдещето.

България е приятна страна и много по-добро място, откъдето да започнеш, ако искаш да направиш голяма крачка, да създадеш революция. И ако искаш да бъдеш видян, ако наистина искаш да направиш нещо голямо, това е мястото, не е Париж. Там е прекалено корумпирано и няма смисъл да започваш нещо от Париж, защото винаги ще свършиш по търговския начин. Ще успееш, но нещата няма да продължат нагоре. Ще се установиш, ще изкараш някакви пари, ще е прекрасно, но нищо повече.

Емануела: Тук имаш глас. Наистина. Защото си вълк единак.

Александър: Хората наистина се интересуват от България.

Емануела: Всичките ни приятели от Париж, когато дойдат в България, искат да останат да живеят тук. Всички те виждат възможности, и възможности. И идват доста често и предпочитат да идват тук, вместо където и да било другаде. Давам ви пример:

В момента работим с един доста известен френски фотограф. Той дойде тук и напусна работата си в Париж. Иска да пътува между тук и там и да твори.

Хората от Европа виждат много повече възможности за себе си тук, защото е вълнуващо и е безплатно, евтино е, хората са отворени. Тук можеш да правиш нещо.

Александър: Тук в България повечето хора, които срещам, ми казват, че правят бизнес. Какъв вид бизнес?

Емануела: Много неща.

Александър: Всички тук са бизнесмени. Което е много интересно за нашата работа тук. Дойдохме тук и съзряхме тази огромна платформа от възможности. Хората искат да еволюират, да се развиват. Това не е само малък свят, който следва правилата. Това е място с нахъсани, готини млади хора, чиито истории все още не са чути от света.

Емануела: Ще направя препратка към един цитат на Анди Уорхол, който прочетох на Facebook стената на TINA (една от марките, които менажират):

"Правете изкуство и оставете хората да решават дали е добро или не, а докато те вземат решение, правете повече изкуство."

Всеки трябва да прави това. Няма време да чакаш, да мислиш дали малкият роден пазар ще се съгласи с теб. Имаш огромна международна платформа на мобилния си телефон и ако вярваш в това, което правиш и което вече си започнал, остави хората да решават, но продължавай напред.

Главният проблем в България, с който трябва да се справим... Той е само един, всичко останало е розово. Страхотно е. Проблемът е, че хората не искат да започнат малко по-рано. Не разбират, че е по-добре да създадат компания (или нещо, каквото и да било), като не оставят най-важните неща за последните две седмици. Защото така няма да получат качествен продукт.

Бъдещи планове?

Емануела: Ще чуете за тях.

Не искате да издавате?

Емануела: Имаме много планове, подготвяме много неща в много различни сфери.

 

Ако сте се разпознали някъде в текста, из репликите на мускетарите ни, или просто се чувствате артист и искате да дадете своя принос на света, действайте! И знайте, че там в D-lifestyle можете да откриете подкрепата и общността, от която имате нужда, за да се развивате пълноценно. А когато революцията настъпи, повярвайте ни, ще сте адски щастливи, че сте били част от всичко това.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ