Новите модни имена на Америка  3 Виж всички снимки

15.08.2011, 15:22

   
 

Разкрихме ви петте главни имена на модна Англия и ви разказахме с какво се отличават професионалните им умения, когато става дума за английска мода. Време е да се прехвърлим от острова на една доста по-голяма територия и да ви запознаем с новата вълна от американски дизайнери.

Преди 10 години почти никой не е подозирал, че САЩ ще стане една от световните сили на модната сцена. Но днес дизайнери като като Патрик Ервел, Майкъл Бастиан и Александър Уанг ще оформят новия облик на американския стил с влиянието на колежа, сърфа, Запада и класическата визия на капиталистите.

Експертът на минимализма

31-годишния Патрик Ервел основава едноименната си компания през 2006г. в Ню Йорк и от представянето на първата си колекция критиката започва да го сравнява с Големите Раф Симънс и Джил Сандер. Негова запазена марка са тесните яки с заоблени краища и улта лъскавите анораци.

Самият Петрик разказва пред GQ, че стилният му нюх се е развил още в ранните му години, израствайки в Швеция и северна Калифорния.

"Семплостта на стила и на двете места рефлектира върху мен".

Сърф боецът

Ако имате нужда от свежо плажно облекло, което лесно можете да включите и в ежедневното си облекло, то Warriors of Radness е марката. Зад бунтарското име стои 43-годишния Рик Клотз, който умело съчетава сърфа със скейта в облеклата си. Резултатът е свеж, младежки, стрийт, но над всичко стил. И така от 2008г. насам Лос Анджелис не е същият, а дизайнерът Клотз вече си спечели званието "Най-добър нов дизайнер на мъжка мода" за 2011г.

Riviera Club

За да разберете правилно какво се крие зад тази добре звучаща марка, ще кажа само – голф и плаж. Модните решения на тримата дизайнери Дерек Бюс, Джои Садлър и Грег Юлъри са сякаш откраднати от голф игрището и съчетани с лежерното плажно облекло на калифорнийци. Всъщност една определена част от Калифорния успешно предава вибрациите си чрез дрехите им. Това е бохемската Санта Барбара.

Старата песен в нов вариант

Откакто Майкъл Бастиан стана главен дизайнер на гиганта Gant, американският стил придоби други очертания. Модното наследство изразено в ръгби тениски, моряшки блейзери, карирани ризи и къси панталони беше преобразено с един единствен щрих – изтънченост. Стилното око на Бастиан подчерта класическите десени и ги наложи върху модерните кройки, което изкара Gant отново на върха в американската мода.

Самият дизайнер се възхищава на 7-годишните нюйоркчани, които сами подбират дрехите си сутрин за училище и за разлика от повечето знаменитости, техния стил си е лично техен, а не назаем от стилистите. Ето, това е тайната съставка в модните колекции на Бастиан – личния стил и това е идеята, до която иска да накара всичките си клиенти да достигнат.

Джентълменът на Сохо

Съвсем младата марка Miller's Oath вече се е утвърдила на американския моден пазар като аналог на ателие от Савил Роу. Основателят Кърк Милър (32г.) грабва класическия американски костюм и го захвърля в бъдещето, където майсторството му проработва в полза на детайла и изкусно изработената кройка.

Всъщност препратката към Лондон съвсем дойде на мястото си, когато разбрах, че влечението на Милър към изтънчения стил е било породено именно там. Когато бил едва 8-годишен баща му го отвежда в британската столица за пръв път, за да го запознае с личния му шивач и обущар. Пътят му от тук насетне бил белязан, но аз все още се питам, защо това момче, не е показало таланта си по-рано на американската модна сцена?

Отличен, за Кърк Милър и изключителното му чувство за стил и съвремие.

Удобно и лежерно

27-годишният Александър Уанг работи против тенденцията за стесняване и конструкция, която приляга по тялото. Дрехите му по-скоро се влачат и увиват около тялото, като дават абсолютната свобода на всяко движение. Така в действителност всеки клиент може да направи челна стойка със стил. Уанг разработи концепция, която заговори на езика на много знаменитости и то само с една обикновена тениска.

"Няма нищо по-удобно и по-лично от износеният тишърт, който вече разпознава формата на тялото ви."

В допълнение мъжката му линия, която датира от 2010г., започна да се запълва с трикотажни жилетки, къси панталони, напомнящи за баскетболното игрище, якета и суичъри, които освен, че са минималистични и ненатрапчиви с дизайна си, явно отговарят на изискванията и нуждите на всеки мъж. Когато се запознаете с предложенията му ще забележите нещо изключително американско – наслагването на тениска и блуза в обратен ред, но тук се загубва онази позната натрапчивост на нещо скандално различно. Финият подход на Уанг превръща тази нестандартна традиция в модерна тривиалност.

 

 

 

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ