Забравете за Седмицата на модата и търговските панаири. Време е да се отправим към Лондон и да погледнем на модата и начина ѝ на предлагане по един супер различен начин.
"Беше въпрос на време!"....."Лондон трябваше да има шоу като това."
Отзивите са все в тази насока. От T-magazine научихме, че "Jacket Required”, новото търговско шоу за съвременни мъжки облекла в Лондон, е било повече като сбирка на стари приятели, които държат на добрата си визия и които най-накрая имат възможността поне два пъти годишно да се съберат с обща модна, но не префърцунена и лъскава цел. Доминиращата визия в помещението: мъже в сини ризи и панталони, които показват глезена.
Казваме ви, че това не е обикновен вариант на Седмицата на модата или на който и да било панаир. В едно училище в Шордич, Лондон в продължение не на седмица, а само на два дни, купувачите, блогърите и собствениците на новаторските марки оживено разговаряли и разглеждали предложенията си.
Крег Форд, един от основателите на "Jacket Required”, работи сериозно с BAPE, което означава, че свежите японски брандове също са изиграли значителна роля в шоуто. Основателят на BAPE Томоаки "Ниго" Нагао показал новата си линия, вдъхновена от работното облекло от 19 век и носеща името "Human Made”, след него японското си присъствие отбелязали и "Bedwin & the Heartbreakers”.
Дори британската марка с голямо наследство "Wolsey” (може би единственият бранд, който е грабнал вниманието на любителите на стрийт стила и едновременно обслужва Кралицата и двора с аксесоари за езда и плетива) също направили силно представяне с линията 1755 – модерна колекция в духа на Савил Роу, която нарочно носи годината на създаването на компанията.
"Обикновено трябва да ходим до Пити във Флоренция или на Bread and Butter (бел.авт. също търговско шоу) в Берлин, така че това е страхотно, че можем най-накрая просто да дойдем тук и да бъдем заедно с още много сходно-мислещи марки", казва пред списанието на NY Times, Крег Финч, основателят на "Pointer Footwear", португалска компания за ръчно изработвани обувки.
"Мина много време откакто не сме имали шоу като това", допълва Майкъл Синг, който представил каталонската обувна компания "Maians”. Редом до него се представили и американски марки като aNYthing, Gourmet, Wings & Horns и Raleigh Denim.
Идеята за цялата тази фиеста, панаир, сбирка или каквото щете го наречете, се оформила в главите на Форд, Андрю Парфит и Марк Батиста, докато (познайте) били в някой пъб.
"Искахме да съберем на едно място марки, които не са показвали колекциите си никъде другаде в Европа и да представим на потребителите нещо ново, което не биха открили във Франция или Италия.", казва Батиста.
Идеята е перфектна, момчета! Да, и на София ѝ трябва нещо такова, но за сега ще се радваме на случващото се в Лондон. Което ни напомня, че следващото шоу ще бъде през февруари и ако имате път натам можете да поискате покана от официалния им сайт. Кой знае може пък и ние да сме там?