Брит легенда ни подготви за люта зима  12 Виж всички снимки

19.08.2011, 11:31

   
 

"Dolce & Gabbana” е име, което до такава степен оказа влиянието си в модата, че масовия пазар започна да го слага навсякъде по най-фрапантния начин и на места дори неуместно. Доменико и Стефано сигурно нямат представа колко пошло вече звучи името на компанията им в България. И всичко благодарение на "великите" китайски и турски имитации, които превърнаха почти всеки българин в ходеща реклама.

Тежестта на компанията в световен мащаб е различна. Тя е италианската легенда, която всеки сезон изненадва със свежест и с един различен поглед и интерпретация на класиката. "D&G” е марка-икона, както "Gucci”, "Versace”, "Armani”, "Trussardi”. Всички с абсолютно характерна естетика и емблематични дизайнерски решения с присъствието на вдъхновяващия италиански дух.

Във Великобритания стилът е различен. Там във всеки детайл дълбоко е залегнал изтънчения маниер на гордия британец (или бохемът с почти синя кръв) и майсторството на шивачите ала Савил Роу. Островът също си има имена, като тези на италианците. Една от тях обаче е тежест, каквато е "Dolce & Gabanna” в Италия, дори много повече. Това е вековната модна къща "Burberry”. Всъщност компанията, носеща името на основателя си Томас Бърбъри, е икона в историята на модата. Икона, която запечата присъствието си в армията на Кралството, има за верен поклонник и защитник самото кралско семейство и проповядва тенденциите във връхните облекла на няколко поколения. И на всичкото отгоре запозна света с тренчкота. Какво повече може да се очаква от една модна компания?

Да наеме млад дизайнер, който да пренесе цялата визия, естетика и поддръжници в бъдещето. Така се появи Кростофър Бейли – млад, амбициозен и абсолютно наясно с мисията си. От 2001г. той бавно, но сигурно, започна да оформя съвременния облик на "Burberry” и днес смея да твърдя, че е постигнал задачата си.

През февруари, когато Седмицата на мъжката модата започваше в Милано, Бейли "събра" модната къща в няколко камиона и се запъти към италианската модна столица, където го чакаха възслабичките му момчета и момичета, определяни накратко като модели. Не вярвам причината да отиде точно в Милано, че е опит за съревнование и затвърждаване на престижа на компанията на чужда територия, белязана от модата, а по-скоро фактът, че в Лондон няма специална Седмица на мъжката мода.

Един прожектор освети огромен екран в дъното на подиума и разбира се, заваля (за щастие само виртуално). Съвсем логично беше сюжетът да се развие на фона на влажното време в Лондон, тъй като това е едно от главните вдъхновения за създаването на емблематичната връхна дреха на компанията – тренчът, който е заложен винаги като основа във всяка колекция.

"Като народ, ние имаме тази мания около времето, и аз исках да изследвам точно това и да възхваля палтото.", споделя самия Бейли пред WWD.

Контрастно на предварително зададеното мрачно настроение (дъждът и тъмнината са виновни) момчетата започнаха да изкачат иззад кулисите с цветни и още по-цветни тренчове, палта, парки, шлифери и дъждобрани.

Бавно и с английска елегантност започна да се проправя цвят в едрото каре на късите палта, почти незабележимо си проправи път и едно палто с двурено закопчаване в грахово зелено и очакваната втора стъпка бяха палтата в масивно оранжево, морско синьо и неочакваните тренчове в жълто и слънчев оранж от силно промазан текстил, буквално наподобяващ дъждобран.

Колекцията продължи да ескалира, но не с цвят, а с текстура. Овчата кожа, която е изключително характерна за зимните връхни облекла на "Burberry” се прояви по изключително съвременнен начин. С игра на форми и размери следващите няколко предложения буквално разбиха стереотипа, създаден в изработването на зимни палта. Макар смелите конструктивни решения, елегантността и майсторството в детайлите можеха да се разпознаят и от най-крайния ъгъл в публиката.


Разбира се, Бейли не можеше да избяга и от другите два ключови елемента в "Burberry” - тренчът в бежово и плътните пуловери с кожени апликации и класическа плетка, като за нея използва хипербола (за да обособи присъствието си в компанията като главен дизайнер). Един бомбер от туид , добре познат от колекциите на компанията, също отбеляза модерното си присъствие.

Абсолютна изненада бяха тениските, чиято предна част е изцяло кожена (от визон), и блузите с допълващи елементи от овча кожа. "Burberry" предвижда люта зима, защото освен с масовата употреба на кожи, есенно-зимната колекция е оформена от вълнени платове, кашмир, промазки и кожи със сериозно подплатяване. 

Почти към края на шоуто бавното прокрадване на един далматинец грабна вниманието на публиката и си поигра с него до края. Появи се първо под формата на яка, после на чанта, след това на каскет, когато най-гордо заяви позицията си в колекцията с излизането на едно момче, облечено в кожено палто до коленете, изцяло покрито от бяла кожа на черни петна. Оказа се, че това не е далматинска, а кожа от ценна норка. (Сега очакваме протестите на организацията PETA).


Отново заваля и момчетата излязоха навън с красиво изработен дъждобран с черно окантване на всеки шев, за да поведат Бейли. Скромен поклон и бурни ръкопляскания.

"Burberry” е легенда и за дълго ще остане такава. 

   
 
ЕТИКЕТИ
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ