Какво ни очаква тази есен и зима в моден аспект?
Зададохме този въпрос в началото на половинчатата работна седмица и е време да я завършим с още малко подсказки за отговора.
Разбрахме какви ще са костюмите, но за да станат наистина ваши и да кажете: "Да, това е моята визия за есента и зимата", ще ви е необходим един набор от дреболии, който винаги изиграва най-важната роля в изграждането на модерният гардероб.
Това са аксесоарите, които не само ви дават шанса да разнообразявате визията си до краен предел, но и да изразявате личността си чрез тях. Вашият поглед върху модата, вашият собствен стил и особеностите на характера ви проличават точно в тях. Подборът на определен часовник, вратовръзка и обувки говорят много повече за вас, отколкото дори можете да си представите. Начинът, по който ги комбинирате, веднага сигнализира колко отворен сте към новото, колко широко скроен сте като цяло и колко надълбоко сте готов да скочите, за да постигнете своето.
Това е модата – изразът на себе си и средството, което ви помага да бъдете различен. А аксесоарите не само, че се свързват с Аз, но и комуникират с останалите. Те са краткото ви резюме, което не е необходимо да представяте на всеки, за да ви разбере що за човек сте. И са недоловима за слуха, но доловима за сетивата, вълна, която се предава от вас и се долавя моментално от останалите, за да не се налага да си правите труда да обяснявате кой сте.
Вие сте динамичен, искрен и влиятелен, а останалите узнават това с един поглед, защото не само дрехите, а аксесоарите главно говорят.
Настроихме се на DIV вълна и е време да се запознаем с новата тенденция в средствата ни за модна комуникация.
Вратовръзки – малки, но агресивни
Естественото допълнение на всеки костюм е вратовръзката, а този сезон единственото, което трябва да знаете за нея е, че ще бъде цветна и с много малка ширина. Тесните вратовръзки тотално превзеха подиумите в началото на годината. Елегантното им приплъзване между ризата и сакото този сезон ще се подсили с цвят. Акцентът този път пада не върху модерната ширина, а върху материите и десените. Повечето предложения отговарят на материята на сакото или костюма, особено при вълнените, но шотландското влияние, което наблюдаваме тази година, успя да се настани и във вратовръзките. Сега цветното каре е на мода и ако се чудите къде можете да се появите с тартан около врата си, то отговора е прост: навсякъде.
Шалове – големи и плътни
Зимният приятел на вратовръзката този сезон е плътен и голям. Дизайнерите сякаш бяха решили да компенсират загубата на ширина във вратовръзките и заложиха на широки и дебели шалове. Плетивата са абсолютен хит – от дебели, масивни прежди до фини кашмирени влакна.
Палестинската кефия или квадратният шал от Близкия Изток, който накара всички да полудеят по него през изминалите 2 години, сега отново намира приложението си, но преработен и рафиниран по западни стандарти. Резултатът е доста добър и от Hermes ни да дадоха най-добрата представа за това.
Чанти – за път, документи и само в комбинация с ръкавици
Втората двойка верни приятели се оказаха чантата и ръкавиците. Този сезон вървят почти неразделно, както ни показаха Gucci, Louis Vuitton, Versace, Giorgio Armani, Victor & Rolf, Hermes и т.н.
Представата за съвременният, модерен мъж е свързана с градска динамика, с пътуване и стремеж за универсалност. Именно универсална е и новата ръчна чанта, която е комбинация между куфар и пътна чанта. Стилът, елегантността и изисканите качества на супер мъжкото куфарче са запазени максимално, като допълнението от ръчни дръжки и по-голям капацитет превръща модерната чанта в абсолютният верен спътник на всеки градски, пътуващ човек. В нея можете да съберете всичките си документи и необходими работни принадлежности и винаги можете да напъхате чифт риза и панталони и да хванете следващия самолет. Универсално и удобно.
Повечето дизайнери, обаче, решиха да обвържат дръжките на ръчната чанта с още малко кожа и естественото решение се оказаха ръкавиците. Всъщност идеята е в по-студените дни ръцете ви да не измръзват, стърчейки извън джобовете на палтото. Понеже картинката трябва да е пълна и да отговаря на конкретната представа за стил, модните гурута направиха ръкавиците цветни. Добре, че се появи точно тази цветна кожа, защото наистина започваше да се оформя една обща представа за стила "наемен убиец".
Обувките – мощни подметки за здраво стъпили на земята
Три са основните стилове обувки, които можете да очаквате този сезон да се разхождат по улиците. Едните са класика, напомняща Оксфорд, но балансирана със земното притегляне, благодарение на дебелите, плътни подметки. Краката на моделите по подиумите през февруари започваха да приличат на мини танкове и с всяка следваща стъпка ни дадоха представата какви ще бъдат обувките на есента и зимата през 2011г. Тези обувки определено ще помогнат на всеки мъж да отстоява себе си и по мъжки да тропа по пода и улиците - смело и с хъс.
За да укротят малко новопоявилия се войн, готов за битките на ежедневието, дизайнерите поставиха и малко каишки. Елегантните катарами, които закопчават новите дизайнерски решения в обувките, допълват по един фин и особено елегантен начин изчистеният дизайн на саята. Всъщност именно токите и "коланите" на тези обувки определят вторият стил, който ще бъде на власт този сезон, а третият се обръща към старите и верни кецове.
Кецовете продължават да играят роля на верен другар на мъжа, но вече не са стари, а доста осъвременени. И цветни. Пригответе се да облечете костюма си за работа и да шашнете колегите с един чифт класически кецове с цвят от бъдещето. Леката американска колежанска нотка се прокрадна в колекциите на Dolce & Gabbana и резултатът е магазини наводнени с цветни кецове (високи и ниски), цветни връзки и противно на очакванията, изчистен дизайн.
Чорапите – цветни. (точка)
Шаренията при чорапите е пълна. Но не тази шарения, която ние си представяме, а онази преобърнатата през призмата на стила и погледната от окото на истински дизайнери. Елегантни линии, мека палитра от цветове и интересни детайли, които само заиграват окото и преобръщат виждането ни за носене на обувки и чорапи.
Вече ви показахме един вариант от Paul Smith, който всъщност е много скромно предложение в сравнение с това, което предлагат модните гиганти, но сега имате шанса да разгледате галерията и да помислите какво ще правите със своите чорапи.
Статистика:
Думите, използвани най-често в текста:
Цвят – 30%
Смел – 30%
Стил – 30 %
Аз – 10(0)%
Извод:
Цветният, смел и стилен Ти – това е новата тенденция за есенно-зимния сезон.