H&M и Versace се впуснаха в модна авантюра, за която най-вероятно не знаете. Защото не сме ви казвали. Досега.
Ето, казваме ви, но причината да го правим е не самата новина, която е поредното скучно нещо в модата, а резултатът, който се получи в крайна сметка от това партньорство. Резултат, който беше отбелязан по холивудски в Ню Йорк.
Красотата е пълна – шведска компания за масова мода, италиански гигант с класна репутация на модната сцена, американски град, който побира целия свят в себе си и един международен фактор, а именно холивудския блясък, който е станал задължителен за всяко лъскаво парти без значение къде се осъществява.
Та, да се върнем на темата за H&M и Versace. Наблюдавахме внимателно и отвътре какво се завихряше. Стояхме си кротко в офиса и просто чакахме нещото да се случи, че да има причина да го отбележим и да звучи добре, а не да ви залеем с 500 малки анонса за всяка крачка на модните гиганти. Факт е, че случващото се е голямо нещо, но само жените могат да се вживяват толкова много за следващата крачка в модата и трескаво да превръщат всичко в драма театър. Всъщност, аз като техен представител ви казвам, че така ни харесва. Така си запазваме правото да не ни доскучава, вечно да присъства нещо, което да ни вълнува, за да поддържаме емоцията жива.
Но вижте, вие мъжете сте нещо различно. Емоцията при вас се контролира и задържа в константа само при наличието на постоянен източник на адреналин, който със сигурност не е поредното модно шоу.
Ето, затова не ви казахме за работата на H&M и Versace. Ала сега ще ви сервирам информацията в изяден и предъвкан вариант, за да имате представа най-малкото какво се случва там при онази кучка Модата. Все пак жена ви, приятелката ви или мацката, която искате да... впечатлите, се интересува от мъже, които са информирани и винаги имат представа къде се намират.
А вие се намирате тъкмо на пъпа на Div Вселената в момента, и вече знаете, че двата модни гиганта работят трескаво по въпроса с освежаването на двата известни бранда. Сега ще узнаете и че в сряда разтърсиха Ню Йорк със запомнящо се модно ревю, което по-скоро е приличало на дискотечна вечер в присъствието на много знаменитости и, разбира се, моделите на H&M и Versace, като цялото парти се развивало на фона на изпълненията на Принс и онази пищната Ники Минаж. Музика, шампанско, звезди, мода, жени и още жени, какво повече?
Ами повече H&M. Защото ако в така одумваната колекция присъстваше по-смиреният дух на компанията, на която предстои да отвори първия си в България магазин през март следващата година, полученият резултат наистина щеше да е зашеметяващ. Но както в природата по-силният изяжда по-слабия (говорим за репутация, а не за финансово състояние), точно и тук си проличава силното влияние на Versace. Властната Донатела Версаче буквално е превзела колекцията и я е превърнала в неин абсолютен продукт. Всъщност нали това е целта – Versace for H&M?
Да, но все пак си остава for H&M, а не просто Versace. Говоря ви толкова много, защото типичният пищен, хищнически и флорален фактор, който присъства винаги в работите на Донатела, се е пренесъл и върху мъжките облекла от въпросната колекция, чиято цел е да даде на масовия потребител шанса да пазарува класови дрехи на достъпни цени.
Аз обаче не намирам мъжките облекла от колекцията за дрехи от класа. Има ги скъпите платове, има ги емблемите на Versace, които продават "класа", има го и вниманието към детайла, има го блясъкът, но се губи стилът. Стилът, върху който се изграждат всички мъжки облекла в Савил роу или Меката на мъжката мода, стилът, който говори за себе си без да натрапва и да крещи: "Продавам се, защото на гърба имам марка".
Триумфът на марката над стила – грешката, която "Стилните българе" често правят и не я осъзнават, защото не разбират, че е такава.
Наблюдавах приготовленията за събитието, видях и хората, които се тълпяха, за да влязат в "дискотеката", дори сред тях беше актьорът Алън Къминг (на снимката вдясно), който предварително се беше сдобил с дрехи с графичен десен от Versace for H&M. Гледах и самото ревю и не вярвах на очите си, в както се превръщаше всеки следващ мъж, който излизаше на подиума. Мислех си дали е възможно мъже като вас да облекат подобно нещо и все стигах до задънена улица. Може би вие можете да ми дадете отговора.
Накрая се появи един младеж, който беше облечен в елегантен черен костюм и от него се излъчваше онзи фактор – стилът. Светлината в края на безумния тунел, който тотално олицетвори състоянието, в което се намираме в момента – криворазбрани ценности и идеали.
Няма да коментирам накъде се е запътил светът, защото ще ви изгубя някъде измежду редовете. Искам да ви задържа тук, до себе си с този въпрос:
Защо да приличате на Алън Къминг, като може да бъдете стилният Чейс Крауфорд или Закари Куинто?