Компанията Procter & Gamble Gillette, която се занимава с производството на самобръсначки и козметика (най-вече за мъже и най-вероятно имаш поне един техен продукт в банята) пуснаха нова рекламна кампания. В пояснителен текст пише, че животът е изпълнен с примери как мъжете не се проявяват в най-добрата си форма. Още повече, че много стоят на кръстопътя между старото и новата ера на мъжествеността. Компанията казва също, че е инвестирала време, за да разбере, кое е най-доброто за мъжа и кое не е.
Gillette реши да започне със смяна на основния слоган: Тhe Best A Man Can Get ("Най-доброто, което мъжът може да получи) на The Best Men Can Be ("Най-доброто, което мъжът може да бъде" — волен превод DIV). Към всичко това те записаха и видео, което се очакваше да "счупи интернета", но не се получи точно така.
Идеята на целият клип е честно казано елементарна и не особено хитра. Един вид компанията иска да ти каже, че твоите постъпки определят постъпките на мъжете в бъдеще – възпитателната роля.
Потребителите обаче не оценяват посланието. Само за 48 часа във YouTube клипът получава 250 хиляди дислайка срещу 40 хиляди лайка. Войната се прехвърля и в други социални мрежи и дори е поставен таг: # #BoycottGilette. Хората са недоволни, защото видеото било унизително и придавало най-лошите стереотипи на мъжете.
DIV казва: От години се изумяваме колко изнежена е станала масата и как елементарни неща засягат самолюбието на ранимият потребител. Постоянно си казваме, че това е дъното, а то не спира да слиза надолу... заедно с нивото.
Какво се казва в първата част на видеото, хлапетата не гледат ли от нас? Гледат! Трябва ли мъжете най-накрая да разберат, че увереността и мъжествеността не са в юмруците. Трябва. Трябва ли да престанем да пипкаме гнусничко жените по дупетата и гърдите без разрешение? Трябва.
И това е всичко. Приеми, прости и върви напред. Gillette искаше да го направи по-добре, по-чисто и по-хубаво, а излезе както винаги.