Плексигласово чудовище на пътя  6 Виж всички снимки

09.12.2011, 16:24

   
 

Alessi Fiberglass е една от компаниите, които започнаха майсторски да използват един от най-новите уникални материали на технологичното поколение - плексигласа. И то не къде да е, а в автомобилната индустрия. Така се появи и AR-1 – суперавтомобил, който напълно доказва по-горното твърдение и успя да ни впечатли с прецизната изработка на всеки един детайл. Само като си представим, че всеки панел на звяра, който виждате на снимката горе, е покрит с ръчно обработен и формован плексиглас, не ни учудва никак факта, че продуктовата серия е ограничена само до 50 автомобила. Дори се радваме, че човекът зад проекта Ник Алеси е успял да се захване с цялостна продукция, а не е оставил AR-1 на произвола на съдбата, като един единствен екземпляр, макар че така можеше да изкара много пари от човешката алчност и жажда за притежание. С излизането на лимитираната серия на пазара, Алеси ще ощастливи не само един, а цели 50 ценители на красивите автомобили.

Като се върнахме към историята, която Алеси разказва за AR-1 в официалния сайт на компанията, беше интересно да научим, че прародителят на пречатляващия автомобил се е появил на бял свят през далечната вече 1979 г., като същата година предизвиква фурор по време на автосалона в Ню Йорк. От тогава до днес Ник е преработвал и модифицирал автомобила многократно, но последната версия определено е най-добрата.

Инженерът, който започва да се занимава с автомобили още когато е на 12 години, разработил прецизно проекта за новата си доработка, обмислил внимателно всички детайли около представянето на автомобила и същевременно не рискувал по никакъв начин сигурността на бъдещите шофьори и пътници.

Макар че плексиглас звучи абсолютно лишен от надеждност материал за автомобил, американецът се е постарал да направи "подплата" от стомана, като в ключовите места дебелината на металните листове достига 3.5 мм. Това теоретично ще рече, че каросерията на автомобила е доста издръжлива. Финалото обработване на "тялото" с полиуретан е застраховката против надраскване и корозия.

До тук с външния вид, който няма смисъл повече да разчекваме, защото само ще ви развалим кефа от гледката с излишни обяснения за дизайна, затова преминаваме към по-интресната част – техническите характеристики.

Под капака, който се отваря като стара Лада или Волга, се крие 6.2-литров, V8 LS двигател, който произвежда зверските 600 к.с. при 6200 оборота на минута. Допълнителното доказателство за хищната му природа е ускорението от 0 до 100 км/ч., което AR-1 достига за изумителните 3.4 секунди. Последното доказателство е максималната скорост от 322 км/ч. Стандартната трансмисия е петстепенна механична, но има и опционален вариант с шест степени за желаещите. Опция е също така и интериорният дизайн, като компанията дава шанса на клиентите си да избират измежду добре подбраните варианти на кожен салон, допълнения от дърво и висококачествен текстил, а да не говорим за размерите и вида на седалките. Другите екстри включват защитна алармена система, огледало за задно виждане с камера за паркинг асистиране, подгряващи седалки и други елементи от интериора, GPS система и сензор за състоянието на гумите. Като казахме гумите, те са с размер 19х10(предни) и 20х12 (задни), като джантите, които обуват, са изключително впечатляващи със спортния си дизайн.

Питате ли се колко струва тази кукличка? За съжаление и ние не можем да ви кажем, тъй като Ник Алеси очаква клиентите да се свържат с него с конкретните си изисквания и крайно решение за пакета с екстри, за да може да им даде окончателна цена. Тъй като ние не сме едни от тези избраници, не можахме да изкопчим тази информация от него, но ако вие се доберете до нея и Нея – AR-1, то недейте да пазите всичко за себе си. Няма да ви изнудваме да ни повозите, но поне можете да споделите колко се бръкнахте. Информативно.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 1
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Не е посочен | 29.01.2012 | 18:33
1 Сериозно ли плексиглас-а е "един от най-новите уникални материали на технологичното поколение"??? Единственото "уникално" в тази кола е външния вид който няма да "разчеквате" (що за дума), другото си е съвсем стандартно за автомобилната индустрия. Предвид, че скъпите коли задължително идват с голяма част от "екстрите". Практически ненужните детайли следва да отклонят вниманието на читателите от факта, че пишещия понятие си няма от нещата.
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ