Нищо не започва от днес. Всичко си има минало. Само бъдещето не е гарантирано. Това важи не само за хората, но и за техниката, с която си служим всеки ден. Преди да ги ползваме така активно, някои от най-популярните джаджи са били неудобни, ръбати и съмнително бавно работещи машини. Вижте как са изглеждали те преди години, когато са били в детско-юношеска възраст или казано по-технологично - като прототипи.
Game Boy Color от 1995 г.
Game Boy Color е отговорът на натиска, който потребителите упражняват. Те имат нужда от по-добра гейм система и чувстват, че Game Boy, дори в тогавашната си най-нова версия, не е достатъчно усъвършенстван. На хоризонта се появява Game Boy Color, който за известно време удовлетворява претенциите на пазара.
Motorola DynaTAC от 1973 г.
Дълго време Motorola произвеждат телефони за автомобили. Те обаче са големи, тежки и харчат твърде много ток. Разработващият екип начело с Мичъл, в който работи и Мартин Купър, изваждат преносим мобилен апарат, който е патентован през 1973 г. Първият проведен телефонен разговор от този апарат е осъществен успешно, но не след дълго се разбира, че специалистите са набрали грешен номер...
Apple I от 1975 г.
На 5 март 1975 г. Стив Возняк посещава първото събрание на Homebrew Computer Club в гаража на Гордън Френч. Возняк е толкова вдъхновен, че започва да работи веднага, щом се прибира у дома. Така се появява Apple I. Стив изчислява, че дизайнът и създаването на нужните части ще му струва малко над 1000 долара на компютър. Приятелят му Стив Джобс успява да договори сделка с местен магазин за компютри - 100 компютъра за по 500 долара. Apple I започва да се продава през месец юли 1976 г. на цена от 666.66 долара, защото Возняк харесва повтарящите се цифри.
Atari VCS от 1976 г.
Atari 2600 е конзола, представена на пазара през септември 1977 г. от Atari, Inc. С този продукт се популяризира употребата на микропроцесори, което дава възможност за играене на игри, които не са предварително заложени в устройството.
Super Soaker от 1989 г.
Това е марка водни пистолети, които изстрелват водната струя много по-силно, по-далеч и по-точно от конкурентните продукти. Изобретен е през 1982 г. от инженера Лони Джонсън. Прототипът съдържа ПВЦ тръба, плексиглас и празна бутилка от сода. До днес Super Soaker е направил продажби от над 1 милиард долара.
Телефон с копчета от 1948 г.
През 40-те години телефоните са с шайба. Инженерите в Bell Labs са първите, които измислят телефон с копчета. Още тогава при натискането на копчетата идеята е да се чува специфичен звук. За да бъде пуснат в производство, телефонът преминава 35 теста, но проектът в крайна сметка се проваля. Появява се отново през 1963 г.
Nintendo Wii U от 2012 г.
Идеята се заражда през 2008 г., след като от Nintendo забелязват ограниченията и леките недостатъци на Wii. С Wii U се надяват отново да привлекат вниманието на "хардкор" геймърите. Гейм дизайнерът Шигеру Миямото признава, че липсата на HD, както и на други несъвършенства, е причината за отдръпването на по-сериозните потребители, които се насочват към конкурентните PlayStation 3 и Xbox 360.
Xbox от 2001 г.
През 1998 г. четирима инженери от Microsoft - Кевин Бакус, Сиймъс Блекли, Тед Хейс и тийм лидерът Ото Беркес, разглобяват няколко лаптопа на Dell, за да създадат прототип на видео игра, базирана на Windows. Екипът се надява продуктът им успешно да се конкурира с PlayStation 2. Свързват се с Ед Фрайс - лидерът на гейминг бизнес отдела в Microsoft по това време, и взимат тяхната конзола DirectX Box.
iPad от 1983 г.
В своя реч от 1983 г. Стив Джобс казва: "Стратегията на Apple е много проста. Това, което искаме да направим, е да вкараме мощен компютър в книга, която можете да носите със себе си и да се научите да използвате за 20 минути. Искаме да го направим безжично, за да не се налага да включвате нищо, но същевременно да сте във връзка с цялата база данни и други компютри."
iPhone от 1983 г.
Прототипът е създаден от Хартмут Еслингер, който е част от създателите на дизайна и на Apple II PC. Както виждате, устройството е с тъч скрийн, брато.