Историята на колоезденето включва множество иновации, които обаче така и не успяват да получат достатъчно публичност, която да доведе до търговски успех. Причините за това са много и различни, но си струва да видим някои предложения от миналото, които не са били чак толкова за изхвърляне.
Сгъваемо колело за войници (1909)
Холандският производител Фонгерс снабдява холандските войници с велосипеди и често рекламните му материали изтъкват именно това. Неговият прототип е военен велосипед с малки колела, който може да се сгъва. Оказва се, че колелата са прекалено малки и така возилото е неприложимо за каране по неравни повърхностти. В градски условия обаче върши работа.
Аеродинамична състезателна машина (1913)
Наречено Vélo Torpille (Колело торпедо), това приличащо на цепелин возило е дело на инженера Етиен Буно-Варила. През 1913 г. с него френският състезател Марсел Берте поставя нов световен рекорд като изминава 5 километра за 5 минути и 39.3 секунди. Спортните управници обаче веднага забраняват колелото, защото смятат, че дизайнът му дава "нечестно предимство".
Колело-чопър (1923)
През 1923 г. роденият в Австрия инженер Пол Жарай иска да направи колело, което да има по-малко съпротивление с въздуха и да се кара по-лесно. В интерес на истината това колело се произвежда и се продава добре до момента, в който не се случва фатален инцидент и производството спира.
Колело със защита от вятъра (1959)
Представено във времена, в които британците все по-често предпочитат удобството на автомобила и изоставят велосипедите, на хоризонта се появява това колело, вдъхновено от класическите италиански скутери. Дизайнерът Морис Мос насочва продукта си към хора, които не карат колелета, защото се притесняват, че ще намокрят или изцапат дрехите си. Клиенти обаче не се намират и са продадени едва 30-ина бройки.
Хибрид между колело и скутер за градски хора (1978)
Прототипът е патентован от германеца Гьорг Руф и позволява да се използва и като колело, и като скутер. В допълнение има специални поставки за бира и място за още един човек.
Олекотено пластмасово колело (1982)
Itera е измислено от инженери във Volvo. Създадено е за градските хора - с унисекс рамка и изцяло пластмасово. Не след дълго се оказва, че материалът не е особено подходящ за велосипеди.