The Order 1886 е от онези продукти, които едновременно показват бъдещето на конкретна индустрия (в случая игралната), но в същото време ще останат в историята като такива от типа "какво можеше да бъде".
Защото за всяка изумително рендрирана в реално време сцена получаваш доста плитък сюжетен къс и средняшко геймплейно изпълнение. Така де, Order 1886 е своего рода шизофреничен продукт – на ниво визия, звук и свят, разработчиците от Ready at Down буквално са надминали себе си, докато елементи като история и геймплей са на ниско, в най-добрия случай средно ниво.
Последното е адски жалко, защото средняшкият геймплей можеше да бъде много по-лесно преглътнат, ако историята не беше един от най-безличните късове дигитална литература, попадала върху екрана на телевизорите ни.
Викторианският Лондон, Галахад и компания имат толкова много потенциал за нещо специално под формата на дигитален разказ – хибрид между кино и видеоигра, че меко казано страстно желая Sony да даде зелена светлина на едно евентуално продължение. Което евентуално да се превърне в Uncharted 2 или Assassin’s Creed 2 за съответните серии.
Шизофреничен хибрид?
Визуалното изпълнение на The Order 1886 е на толкова високо ниво, че буквално ще накара мнозина да си помислят, че на екрана се прожектира нов холивудски GC спектакъл. Да, визията на The Order 1886 е революционна и е отправна точка за възможностите на презентиране при ААА игрите от моментната генерация – PS4, Xbox One и PC.
Материали, осветление, усет към детайла, текстуриране – RaD предлагат нещо действително невиждано до този момент. Нещо, което потенциално може да привлече хората, които по принцип не играят видеоигри, но обичат големите блокбъстъри на Холивуд. Освен че изглежда като GC продукция, цветовата гама на The Order 1886 е много по-близка до споменатите големи холивудски продукции, отколкото тази с ясно изразени контури и по-ярко изпъкващи цветове, характерна за 95% от 3D игрите на пазара.
В общи линии да кажеш, че The Order 1886 изглежда (само) добре, е като да наречеш Меси просто добър футболист.
Същите суперлативи са валидни и за звуковата част на продукта на RaD. Изпепеляващ съраунд микс, включващ изумителна актьорска игра и много атмосферичен саундтрак. Светът, както вече споменах, е хибрид между Викторианската епоха и стиймпънк, а от него блика невиждан до този момент технически детайл.
Шутингът в играта е ок, но в същото време е на светлинни години от мастодонти като The Last of Us, Gears of War и Vanquish. Възможностите за интеракция при престрелките често пъти са силно ограничени, а редките моменти на тайно промъкване при определени локации не са реализирани по особено адекватен начин.
Сюжетната линия е крайно разочароващо беззъба, а заветният финал - потискащо тъп. Разказът принципно се опитва да не е изграден около особата на Галахад, но след финалните букви се чудя нямаше ли да е по-добре да е съсредоточен именно върху него - подобно на The Last of Us. Предвид визуалните достижения на RoD, светът можеше да разкаже много повече, но не би. Не на последно място мотивите на персонажите са доста никакви, а предвид годините, които са живели, всичките до един са доста кухи лейки.
Последният генерален проблем на The Order 1886 е липсата на допълнително съдържание. Практически след приключването на кампанията, която се преминава средно за около 10 часа, няма особен смисъл да се върнеш към визуалния шедьовър на Ready at Down.
Липсват каквито и да е допълнителни режими, мултиплейър, кооперативна игра или екстри. Жалко.
The Order 1887?
Независимо от сериозното количество трески за дялане в творбата на RaD, тя е важен за индустрията продукт. По мое мнение изначалната идея на Sony е била чрез The Order да се потърсят хората, които не играят игри. Или играят само такива на мобилни платформи. На "лесна" степен на трудност и Кирчо "Аватара" може да мине през The Order като един десетчасов филм. Че и да му донесе много повече положителни емоции, отколкото множество модерни холивудски блокбъстъри. По мое мнение в игралната индустрия има място за подобен тип преживявания – ниша, която се надявам с времето да не изтънява, а да се обогатява. За съжаление предвид филмовата насоченост на продукта, постната сюжетна линия е нещо, което ще остави най-горчив вкус в съзнанието на играещия. От друга страна The Order 1886 вероятно е най-добрият шоукейс за възможностите на PS4. Творба, която ще искаш да покажеш на всички твои приятели и роднини, записвайки си колко от тях ще си помислят, че си им пуснал филм, а не видеоигра...