Meta, компанията на Facebook и Instagram, представи своята абонаментна услуга, предлагайки на европейските потребители опцията да се наслаждават на любимите си социални платформи без реклами. Това развитие идва в отговор на скорошно решение на Съда на ЕС, задължаващо Meta да получи съгласието на потребителя, преди да предостави персонализирани реклами. Този ход сигнализира за съответствието на Meta с развиващите се регулаторни рамки в Европа.
Потребителите ще имат две нива на абонамент, от които да избират. За достъп до настолен компютър без реклами цената ще бъде 10 евро на месец. Ако потребителите предпочитат мобилен достъп без реклами, абонаментът ще бъде на цена от 13 евро на месец. Трябва да се отбележи, че тези абонаментни такси ще покриват всички акаунти в един потребителски профил до март. След това ще бъдат въведени допълнителни такси за уеб достъп (6 евро) и мобилен достъп (8 евро) за допълнителни акаунти.
За да отговарят на условията за тази абонаментна услуга, потребителите трябва да са навършили 18 години. Meta също така обмисля начини да осигури отговорно рекламно изживяване за тийнейджъри на фона на променящите се регулаторни изисквания.
Meta позиционира своята опция за абонамент без реклами като "валидна форма на съгласие", която постига баланс в съответствие с очакванията на европейските
регулатори. Въпреки че рекламодателите ще продължат да доставят персонализирани реклами чрез поддържаната от реклами услуга на Meta
във Facebook и Instagram, потребителите с абонамент ще имат възможността да влияят на рекламите, които виждат и на данните,
използвани за информиране на тези реклами.