Killinger und Freund историята на един необичаен прототип

07.10.2014, 16:18

Мотоциклет с предно предаване

   
 
Killinger und Freund историята на един необичаен прототип

През 30-те години дизайнерите нямали абсолютно никакви спирачки. Искате обтекаем мотоциклет? Имате го. Искате двигател, разположен около предното колело? Получавате и него. Искате всичко това в една опаковка? С Killinger und Freund Motorrad е възможно.

1406518

Killinger und Freund Motorrad всъщност е сдружение от 5 немски инженера от Мюнхен, които през 1935 г. си поставят за цел да подобрят германския мотоциклет от 20-те години - Megola.

1406521

Освен с червената си боя и грозноват дизайн, моторът се отличавал и по това, че двигателят е разположен в предното колело, а в конструкцията му липсват съединител и скоростна кутия. Такава нестандартна машина, разбира се, има своите неодстатъци и именно тук се намесват Killinger und Freund.

1406515

Първата им работа е да заменят двигателя. Megola отново се сдобива с 600-кубиков, 3-цилиндров силов агрегат с въздушно охлаждане, но този път той е със съединител и двустепенна скоростна кутия. Двигателят запазва разположението си в предното колело, което, освен че обезпечава предното предаване, дава и предимства при ремонтирането му - за да замените някоя част, просто сваляте колелото и получавате удобен достъп до всяка интересуваща ви точка. Аеродинамиката е основна цел на екипа и затова инженерите "опаковат" всички подвижни части в защитена от кал и прах кутия.

1406519

Работата по проекта продължава цели три години, но резултатите са впечатляващи - след всички доработки, претърпени от мотоциклета, той тежи само 135 кг. (с пълен резервоар), а притежава силата на 600-кубиков звяр. 

1406520

Втората световна война обаче слага край на перспективния проект. Мотоциклетът не успява да се уреди със серийно производство и дочаква края на войната в забравен военен склад край Мюнхен, където е намерен от американски войници. По-нататъшната съдба на уникалната машина е неизвестна. Според слуховете е откаран в САЩ в качеството си на трофей, но съществува и версия, че все още е в Германия и чака да бъде реставриран... 

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ