Между А4 и А6 съвсем естетически и удобно се е настанила серията А5. За познавачите на Audi не е необходимо да говорим повече по темата, но имайки предвид, че германската компания реши да освежи една от най-добре продаваните си гами автомобили, не можем да подминем с лека ръка усилията им. За това се съсредоточете, защото следват няколко тежки реда с впечатляващи технически данни.
В А5 Audi са заложили най-вече на набор от нови двигатели и подобрени технологии, отколкото на визия, макар че злобните фарове, броня и задни светлини успешно подсказват с какво ще си имаме работа.
Интрериорът също е обогатен с 16 цветови теми. В купето "забележителностите" са няколко, като акцентът пада върху приборното табло, осветено в бяло, а опциите за персонализиране се изчерпват с нови вложки от алуминий и дърво. MMI системата на компанията сега е с по-малко бутони и има изненади, които да предупреждават, че водача е изморен или да асистират при поддържане на избраната лента на движение. Общо взето всеки познавач на технологиите ще бъде повече от доволен.
Нека обърнем внимание и на най-важната част – двигателите.
Тук си имаме работа с три дизелови и четири бензинови агрегата с директно впръскване на горивото. Най-скромният дизел е 2.0-литров с мощност от 177к.с. и разхода им на гориво е впечатляващ – 4.7л./100км. Останалите два са трилитрови съответно с мощност 204 и 240 к.с., като последния допринася за ускорение от 0 до 100км/ч. само за 5.9 секунди.
Базовият бензинов двигател е 1.8 TFSI с мощност 170к.с. (за сравнение сега е 160к.с.), при който в смесен цикъл разхода на гориво е 5.7л./100км. Другите бензинови предложения са двулитрови и разполагат с 211- и 272 к.с., като специално за S5 версията е разработен и такъв с 333к.с.
Всички мотори се комбинират с шестстепенна механична и две автоматични скоростни кутии, като можете да избирате между предно и куатро задвижване на колелата.
Всички тези невероятни характеристики перфектно се вписват в каросерията на обновените купе, спортбек и кабриолет на серията А5. Цената естествено зависи от това, с какво точно ще решите да оборудвате автомобила си. Базовата сума е около 70 000лв., но новата гама все още не е достигнала българския пазар.