Изследване, проведено в LSE (или Лондонското училище по икономика), установи наскоро, че излагането на "материалистични медии", които показват "блясъка на славата, лукса и натрупването на богатство", може да доведе до материалистични настроения, липса на социална подкрепа и публична помощ.
Изследването е проведено върху две контролни групи (общо 487 възрастни). Едната група е била изложена на реклами за луксозни продукти и снимки на богати знаменитости, а другата - на "неутрални изображения", свързани с обществения транспорт, природата и т.н. Резултатите показали, че дори минилано излагане на медии с материалистични тенденции притежава отрицателно въздействие върху хората, стимулирайки нагласи срещу политиките за социални помощи и грижи.
Участниците били също така анкетирани относно телевизионни програми като "Keeping Up With the Kardashians" и изследователите установили, че редовните зрители на подобни предавания проявяват "по-силни материалистични и анти-социални нагласи, отколкото по-леките потребители на същите предавания".
Източник: telegraph.co.uk