Откриха най-близката подобна на Земята планета

25.08.2016, 15:00

Намира се в съседство на Слънчевата система

Откриха най-близката подобна на Земята планета

Вчера Европейската организация за астрономически изследвания в южното полукълбо (ESO) потвърди, че е намерила екзопланета, която се намира в потенциално обитаема зона от системата Алфа Кентавър (която е съседна на Слънчевата). Планетата е наречена Проксима Б и макар че предстоят допълнителни изследвания на нейната атмосфера и възможността за наличие на вода, учените вече мислят начини как тя да бъде достигната.

Разстоянието до нея е около 4.2 светлинни години, което все още е недостижимо за човешки крак, но е най-близкото възможно. "Наистина е вълнуващо, тъй като по-добра близост със сигурност няма да открием." - казва Майкъл Ендъл от Университета на Тексас.

1768947

Това, което знаем за Проксима Б до момента, е че е около 1.3 пъти размера на Земята, вероятно със скалиста повърхност, а 11 земни дни се равняват на един ден там. Температурата е около -40 гладуса по Целзий, а вероятността да има подходяща атмосфера и наличие на вода е голяма.

Всичко това предстои да бъде потвърдено, но учените твърдят, че Проксима Б е на достъпно разстояние и подробни нейни снимки могат да се получат в не чак толкова далечното бъдеще.

ДОБАВИ КОМЕНТАР
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ