Най-оригиналната реклама в интернет

13.04.2012, 16:48

   
 
Най-оригиналната реклама в интернет

През 2010 г. се случи нещо, което промени света на онлайн рекламата. Тогава рекламната агенция Buzzman направи смела крачка, превърнала се в една от най-успешните в тази сфера. Те започнаха да работят с Tipp-Ex – производител на коректори. Но не от коректорите, с които някои дами злоупотребяват върху лицата си, а от текстовите коректори. Buzzman поеха предизвикателството да направят интересна и запомняща се рекламна кампания за нещо не особено интересно и запомнящо се като един коректор.

Резултатът: Кампанията, озаглавена "A hunter shoots a bear", бе гледана от повече от 50 милиона потребители онлайн и получи множество заслужени награди. Разковничето се крие в това, че рекламата може да се режисира от самите юзъри, които решават какво да се случи между мечката и ловеца. Коректорът Tipp-Ex изтрива поле, в което всеки може да напише какво да правят двамата главни герои. Едно просто fuck, kiss, dance, kick и т.н. ви прехвърля във видео, в което вашата команда се изпълнява. Изглежда, че тази игра може да продължи до безкрайност, но вероятно не е така. Трябват няколко часа, за да се изчерпат всички възможности, стига да ги отгатнете. Можете да го направите още сега:

След като данданията около тази супер успешна реклама поутихна, експертите логично започнаха да си задават въпроса дали агенцията ще има сили и достатъчно добри идеи, за да измисли втори сезон. Е, отговорът вече е ясен – има и още как. Само преди дни новата рекламна кампания щурмува онлайн света. Тя се казва "Birthday Party" и дава възможност на потребителите, заедно с мечката и ловеца, да пътуват във времето от 2011 г. назад. Е, разбира се, не са създадени 2011 различни клипчета, но са достатъчно много, за да ви запълнят известно време в изписване на произволни цифри и трепетно очакване на онова, което ще се случи. Само ще ви подскажа, че, ако изпишете 1998, ще се озовете на финала на световното между Бразилия и Франция. Вижте новата реклама:

И двете реклами са категоричен пример за това как може да бъде използвана огромна част от потенциала на виртуалното пространство. Не с дразнещи изскачащи банери, закриващи целия екран, нито пък със спам. А с мисъл. И хумор. Естествено е, че подобна реклама струва много, но не би било никак зле българските умове, които създават кампании и лансират идеи, да се поучат от примера с Tipp-Ex. Коректор, който се използва за поправяне на грешки, написани на лист хартия (да, още има хора, които пишат с химикалки, а не с клавиатури), получава най-успешната онлайн реклама. Какъв е изводът? Не е важен продуктът, а начинът, по който ще го представиш.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 1
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Не е посочен | 22.04.2012 | 16:45
1 Може да пътуваш и напред във времето! За повече информация: 08922288**
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ