McDonald's в Холандия пусна генерирана от изкуствен интелект коледна реклама, която се фокусира върху стреса, изтощението и хаоса, вместо върху традиционния празничен наратив.
Създадена от рекламната агенция TBWA/NEBOKO, последната реклама на McDonald's преоткрива емблематичната коледна песен "It's the Most Wonderful Time of the Year" като "най-ужасното време на годината".
Този обрат създава серия от преувеличени декемврийски сценарии, създадени чрез изцяло изкуствен интелект производствен процес. Рекламата е направена в сътрудничество с звеното за изкуствен интелект на Sweetshop, The Gardening.club, и режисьорското дуо MAMA от Лос Анджелис.
Според "Little Black Book", главният изпълнителен директор на Sweetshop, Мелани Бридж, твърди в изявление, че "AI не е направил този филм – ние сме го направили", оплаквайки се, че е прекарала седем безсънни седмици в писане на теми:
В продължение на седем седмици почти не спахме , тъй като до 10 от нашите вътрешни специалисти по изкуствен интелект и постпродукция в The Gardening Club работеха в синхрон с режисьорите. Всеки кадър преминаваше през строго разработена верига от инструменти: истински плаки от Google Earth, усъвършенстван трансфер на стилове, поправка на снимки на ниво пиксел, персонализирани LoRA, контролни мрежи, специално изработени графики на ComfyUI и хиляди и хиляди строго контролирани итерации.
След това дойде време за композиране, баланс на осветлението, корекции на физиката, премахване на артефакти и финално довършване във Flame. Генерирахме нещо, което приличаше на ежедневни кадри – хиляди дубли – след което ги оформихме в монтажа, точно както бихме направили при всяка висококачествена продукция. Това не беше трик с изкуствен интелект. Беше филм. И ето нещото, което бих искал повече хора да разберат: магията не е технологията. Магията е екипът зад нея, хора, които настояваха, поставяха под въпрос, експериментираха, псуваха счупени модели, решаваха невъзможни проблеми и отказваха да спрат, докато всеки кадър не се почувства кинематографичен.
Не виждам това място като новост или сладък сезонен експеримент. За мен то е доказателство за нещо много по-голямо: че когато занаятчийството и технологиите се срещат с намерението, те могат да създадат произведение, което се усеща истински кинематографично. Така че не – изкуственият интелект не е направил този филм. Ние го направихме.
Както се очакваше, рекламата не беше приета добре от потребителите в интернет, точно както и коледната реклама на Coca-Cola с изкуствен интелект.
Браузърът ви не се поддържа повече. Моля, преминете на модерен браузър.




