Толкова обичаме да ходим в ИКЕА, че бихме живяли там. Посещаването на този необикновен магазин си е своеобразно приключение и времето там винаги е добре оползотворено.
Но шведският бранд използва много хитринки, за да ни накара да похарчим повече и честно казано ние нямаме нищо против.Нека видим кои са те!
Кюфтенцата са номер 1
Ако не си опитвал великите кюфтенца на ИКЕА, живял ли си изобщо? Те са сред най-продаваните продукти на бранда. Всяка година в цял свят се изяждат около 1 милиард кюфтета. Ресторантите на ИКЕА се намират точно в средата на магазина, за да могат гладните купувачи да хапнат бързо и да продължат да харчат небрежно пари за безполезни стоки. Но не можем да отречем, че наистина са вкусни!
ИКЕА произвежда матраци и възглавници по поръчка
И от тук идва проблемът. Факт е, че след като ги купиш от там, няма да можеш да намерите спално бельо в никой друг магазин. Това означава, че купувачът става роб на веригата до края на живота си.
Техниката винаги е по-скъпа
Вградените уреди в магазина са единствените стоки, които не се произвеждат във фабриките на ИКЕА, а във фабрики на трети страни. Една фурна е толкова не защото е много качествена. Просто си доплащаш за производството.
Консултантите не те закачат
И това също е трик. В случай, че не си забелязал, консултантите на ИКЕА никога не се появяват и не предлагат помощ. Това е така, защото те разчитат на това, че ще се доверим на собствения си вкус при избора на мебели и декорации. А това далеч не е удобно за портфейла ни.
Всичко е свързано с оформлението
Понякога може да изглежда, че ИКЕА е истински лабиринт. Всичко това се прави нарочно, за да може хората често да се връщат на едно и също място. След известно време клиентът може да забрави защо е влязъл в магазина.
Лайфхак: в магазина има преки пътища, които от началото на магазина могат веднага да доведат почти до изхода. Обикновено те са скрити някъде в ъгъла и са обозначени с малка стрелка.
Планина от стоки = евтино
Не съвсем. ИКЕА обича да използва този трик. Из целия магазин се поставят огромни кошници, които се пълнят до горе с всякакви не особено необходими стоки като играчки, лъжици, килими, салфетки. Обикновено това е техниката, използвана в търговските магазини, когато евтините стоки се натрупват в една голяма купчина. Свикнали сме с това всичко в тези кошници е евтино, но в ИКЕА това съвсем не е така.