Джаз, фънк и R'n'B от кухнята на Лос Анджелис 2  14 Виж всички снимки

08.11.2011, 10:30

   
 

Тъй като светът е завладян от вълната на 70-те и 80-те години на миналия век, мисля, че е съвсем в реда на нещата да направим една препратка към същия този период, като оставим музиката от миналото да нахлуе в настоящето и да създаде една изключително ретро фънк атмосфера.

За тази цел се свързахме с един Голям мъж, който стои зад един наистина амбициозен проект, преминал е през невероятни музикални метаморфози, а дипломите, квалификациите и златните плочи в дома му могат само да ни прегънат на две и да ни накарат несъзнателно просто да се поклоним. Respect! биха казали всички, които го познават и съм сигурна, че накрая на това интервю с Малвин "Дино" Вайс и вие ще възкликнете по същия начин.

Дино, познаваме се от известно време, но тъй като в България малко хора разпознават името Чарли Уилсън и по-рядко слушат музиката на 70-те, можеш ли да ни разкажеш кой си ти и с какво се занимаваш?

Аз съм текстописец, продуцент и аранжор. Бях член на GAP Band в продължение на много години и правех аранжимента за духовите и струнни партии на бандата и на други изпълнители.

Как изобщо реши да се занимаваш с музика и кога започна?

Започнах да свиря на пиано, когато бях на 5 години. В града, в който израснах, имаше една жена, която живееше на отсрещната улица и просто за удоволствие даваше музикални уроци на децата от квартала. На десет вече свирех на цигулка, а на 11 се бях сдобил с тромпет. Всъщност в GAP Band свирех на тромпет и синтезатор.

Ти си родом от Тулса, Оклахома и се преместваш в Лос Анджелис, когато започваш да работиш активно с GAP Band. Как ти повлия тази промяна не само в личен, но и в професионален план?

Всъщност нямаше кой знае каква промяна в личен план. Бях част от една банда от Тулса и вече бяхме правили концерти на Западния бряг (Портланд, Орегон). Но промяната оказа голямо влияние върху професионалната ми кариера. Озовах се в едно студио с едни от най-надарените музиканти на планетата. Бях много млад аранжор, а няколко наистина известни музиканти изпълняваха струнните и духовите ми аранжименти под ръководството на диригентската ми палка. В допълнение с GAP се озовах на много по-големи сцени и пред много по-широка публика. По времето, в което излезе първият ни хит, ние имахме представления на едни от най-големите сцени в САЩ.

Каква точно беше твоята роля в групата?

Свирех на тромпет и на клавирните инструменти и отделно бях аранжорът и текстописецът на GAP Band. Докато записвахме, аз композирах музиката за духовите и струнните инструменти.

Кои от песните на Gap са се запазили във времето като легендарни хитове, благодарение на кавърите, които са им правени?

Всичките! Уоу!!! Искам да кажа, това са "Outstanding", "You dropped a bomb on me", "Oops upside your head"(да същото онова парче от 90-те на DJ Casper), "Burn Rubber”, "Yearning for your love”, "The boys are back in town”... Мога да продължавам безкрайно. Всички от изброените хитове, както и още много други песни от каталога на GAP, редовно се пускат не само по американските радиа, но и в чуждестранните.


Виждала съм златните плочи на GAP Band, както и дипломите ти за Доктор по музика, но кажи ми кои са постиженията, с които се гордееш най-много?

Макар че се наслаждавах напълно на колежанската си кариера, най-горд съм с приноса си в музиката.

Докога имаше нещо общо с GAP Band?

Винаги (ще имам). В интерес на истината, Чарли Уилсън (най-добрият ми приятел от детската градина) ще изпее две от песните в новия ми албум, който ще излезе през февруари 2012 г. Това е нещо, което се случва в момента. Всъщност, Робърт Уилсън (по-малкият брат на Чарли) почина през август 2010 г. и технически GAP Band вече не съществува. Рони Уилсън (бел. авт.: другият член на GAP и също брат на Чарли ) в момента довършва докторската си степен по Богословие към Християнския колеж в Тексас и вече е свещеник.

Но както и да е, винаги съм готов да работя с Чарли. И редовно включвам членовете на GAP в текущите си проекти.

Все още си в Лос Анджелис и работиш за Play YoSong Records, Inc. и Good Sense Productions, кажи ми с кои големи звезди си работил досега?

Да, все още живея в Ел Ей (Лонг Бийч) и с добрия ми приятел и бизнес партньор Ричард Адамс сме собствениците на Play YoSong Records и Good Sense Productions. Разбира се, освен с GAP и Чарли Уилсън, съм работил и с Yarbrough & Peoples, Леон Ръсел, Ди Джей Роджърс и много други. Писал съм и джаз фънк песен за саксофониста на Earth Wind and Fire Гари Баяс, който има участие в предстоящия ми албум. Както споменах, в него ще вземе участие и Чарли Уилсън, както и южноафриканската певица Мая, Деметра Чанс и Дифранц Форест (син на R'n'B музиканта Джийн Чандлър) и няколко други изпълнители.

Сега ще те питам нещо, което интересува повечето амбицирани за успех мъже в България - Като една космополитна и модерна личност, как успяваш да блансираш везната работа-семейство?

След като съм вършил това за повече от 40 години, вече всичко се случва естествено. Работиш усърдно като си на работа. Когато приключиш работата, остави я на работното ти място. Когато си вкъщи със семейството, наслаждавай се, радвай им се. Не смесвайте работното време с времето за семейството. Върша някои неща вкъщи понякога, но си определям време за тази работа и си спазвам графика. Винаги намирам време за семейството си.

И въпросът, който просто няма как да избегна и макар че никой не знае какво го очаква в бъдеще, можеш ли поне да споделиш какви са бъдещите ти планове?

Отново ще кажа, че съм в процеса на записване на новия ми албум "The Malvin Dino Vice Project", който излиза през февруари. Планувам да напиша и да запиша музиката си до края на живота си, дори и никога да не се появи в публичното пространство. Също така смятам да направя малко класическа музика и да трансформирам някои класически пиано композиции в композиции за оркестър. Наистина се наслаждавам да правя аранжименти и да композирам.

Тъй като в България музиката не се развива толкова добре, колкото в САЩ, на финал искам да те помоля да споделиш една тайна за музикален успех с българите, които искат и работят в сферата на музиката.

Няма тайни. Бих посъветвал всеки, който преследва успешна кариера в музиката, да вярва в това, което прави. Не се оставяйте на нищо и на никого да пресече пътя на това, което се опитвате да направите. Успехът започва, когато си повярваш и когато започнеш да преследваш мечтите си. Мечтите наистина се сбъдват!

Да, ако съдим по теб Дино, мечтите могат да бъдат много повече от реалност. Могат да бъдат целия ти живот.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ