А правилата в офиса са толкова прости

15.12.2011, 13:45

   
 
А правилата в офиса са толкова прости

Работното място е проекция на дома. Този извод може да се направи по много признаци. Например ако един служител е готов на всичко само и само някой друг да му свърши работата, то най-вероятно у дома си по цял ден стои с кръстени ръце. Ако пък е склонен да свърши дори допълнителни задачи, почти сигурно е, че в дома си е също толкова организиран и инициативен.

Преди време ви разказах за различните "животни" в един средностатистически офис. Днес ще ви запозная с някои от техните най-често срещани действия, които са признак за това, че служителите не познават елементарния офис етикет.

Не си мият чашите

Във всеки офис съществува поне един човек, който сутрин се ядосва, че няма чиста чаша, в която да си направи кафе. А след като го изпие, самият той поставя съда в мивката и си отива. Така, с напредването на работния ден, чашите стават повече, а неприятната им гледка неизменно спохожда всеки, който влезе в помещението или просто мине оттам.

Друг случай са онези ваши колеги, които използват пластмасови чашки (за да не цапат), но вместо да ги изхвърлят, ги зарязват на най-различни места.

Оставят погром след себе си

Независимо дали са били за кратко във вашата стая, дали са минали през кухнята или са излезли от тоалетната точно преди вас, следите им са видими. Бюрото е разхвърляно, с разпръснати по него листа и трохи, в кухнята чешмата е оставена да тече, а в тоалетната... там е страшно. Имате чувството, че където този човек живее, някой върви след него и просто поправя всичко. Да, но в офиса не съществува такъв будала и следователно, положението става непоносимо.

Споделят прекалено много

Той говори, говори, говори и не спира да намира какво още да ви сподели. Среща ви някъде по коридорите и започва. Вие, понеже сте възпитан човек, в началото го слушате, но след няколко минути ви идва да му отвъртите звучен шамар. Уви, не го правите, защото така ще нарушите офисната етика, на която тук обръщаме внимание.

Доносничат

Добре де, думата може и да е малко пресилена, но имам предвид практиката "ходене при шефа" при всяка удобна ситуация. Какво наричам удобна ситуация? Например – гаф на някой колега, неразбирателство, липсващи консумативи, проблем с компютъра – всяка малка случка бива докладвана на шефа от колегата, който смята, че това е негов дълг. И вместо да помогне или да даде идея, той припка, за да даде информация за моментното състояние на нещата. Досаден е и никой не го харесва истински.

Това е само малка част от признаците, които говорят, че вашият колега просто не познава неписаните офисни правила. Той вероятно не знае и как да общува съвсем пълноценно с хората около себе си (макар че едва ли си го признава). За да може обаче една група хора да работи пълноценно и да има резултат от всичко, което върши, то офисният етикет неизменно трябва да се спазва.

И сега за финал ви предлагам три прости правила: не оставяйте кочина, пускайте си водата (ако се наложи по няколко пъти) и бройте до десет преди да заговорите за нещо, което само вас ви интересува. Може пък да проработят.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ