BMW симулира "оргазъм"

26.09.2011, 17:08

   
 
BMW симулира "оргазъм"

Хахаха, е, не. Сами се смеем на собственото си заглавие. Не за пръв път прибягваме към това да сравняваме колата с жената, няма да е за последен, но този път е много на място. Новото BMW M5 наистина симулира, но не мощна и звучна еякулация, а шум от двигател. Както сигурно сте забелязали, колкото по-нови колите, толкова по-тихи в леглото, така де, на пътя. Същата тенденция се наблюдава дори при зверовете от Бавария, които от край време се славят с мощен моторен рев.

Тази практика на заглушаване на шума от двигателя на новите високотехнологични и луксозни возила обаче въобще не ни допада и със сигурност не сме единствените недоволни от тихите, като мишки, коли. Все пак когато си купиш автомобил, под чийто капак "ритат" 560 "коня" очакваш, че като настъпиш педала на газта металическият екот ще е наистина впечатляващ. Те затова в Перник ги правят по-шумни. Като се качи гордият перничанин у Голфо и врътне стартера, в дискотеката да разберат, че Пешо иде.

За тези закоравели фенове на автомобилната индустрия, от BMW предлагат новата "ем-петица" с цифрово устройство, което създава имитация на шума от осемцилиндровия турбодвигател. Разбира се всеки един от пътниците в колата може да се наслади на този звук, който се разпространява равномерно в купето благодарение на вградената в колата стерео система. Шумът, който системата произвежда не само съответства на натоварването на двигателя, но и се променя спрямо настройките на колата, които шофьорът задава посредством бордовия компютър напр. "спортен режим", "градски режим" и т.н.

От BMW обаче не искат да споделят с обикновения потребител дали звукът се променя и ако в двигателя има повреда. Представяте ли си? Карате си вие "баварката" по магистралата и от тонколонките се лее звучното бръмчене на мощния двигател, който се върти на няколко хиляди оборота, и изведнъж колата започва да се тресе. Колата се тресе и губи мощност, а радиото си "пее" все едно още си летите нормално със 120 - 130 км/ч по магистралата. Ужас. Дано немците се сетят за тази възможност. Все пак затова ѝ се вика "немска" прецизност. Подобен гаф и BMW става за резил.

Както и да е. И вълкът сит, и агнето цяло. Отвън колата не издава никакъв шум, който дори да загатва за 560-те конски сили на мотора, а вътре всичко си бръмчи като постарому. Не звучи зле. Разбира се, ще се намерят и такива, които биха се опълчили срещу идеята. Когато си наясно, че всичко е симулация, удоволствието не е същото, както с женския оргазъм. И все пак ако знаеш предварително, ще си малко по-спокоен.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ