Днес е Световният ден за борба с ХИВ/СПИН.
Изминаха 30 години от първия регистриран случай, на чиято папка тежко лежат трите букви HIV. Решението на единичния случай е ясно. Разрешението на глобалния въпрос, който възникна впоследствие обаче, все още не е постигнато.
Няма да драматизираме, защото макар и да не обичаме, използваме презервативи. И дори през ужасния латекс сме склонни да виждаме нещата такива, каквито са.
От 1981 г. до 2007 г. от СПИН са починали 25 милиона души, сред които и любимецът ни Фреди Меркюри.
Всеки ден се раждат 1000 бебета с вируса на СПИН, т.е. ХИВ.
С това чудовище няма как да се борят само засегнатите, защото нищо няма да постигнат. А и не се знае кой ще е следващият.
Хората, които го осъзнаха, създадоха Глобалния фонд за борба срещу СПИН, туберкулоза и малария. Беше 2002 година, малко далеч от 1981 г., но както старите обичат да казват – по-добре късно, отколкото никога. Четири години по-късно човекът с очилата от U2 стигна до извода, че не може да гледа повече и реши активно да се присъедини, като създаде най-голямата инициатива – (PRODUCT) RED, която в момента е известна само като (RED).
Боно и приятелят му, съосновател на инициативата, Боби Шрайвър си поставиха за цел да унищожат СПИН завинаги, като само до 2015 година искат да намалят броя на новородените със СПИН до нула.
Оръжието им е разпространението на познанието и събирането на средства за борба чрез гигантски компании, като Apple, American Express, Nike, Gap, Converse, Dell, Bugaboo, Shazam, Belvedere и Starbucks. Всички те предлагат продукти, средствата от които отиват в Глобалния фонд.
Днес официалният сайт на (RED) се превръща в един от най-посещаваните онлайн магазини, където продуктите не идват от модните подиуми и не насърчават масова истерия (главно женска), а апелират за помощ. Всички са впечатляващи и не само носят удовлетворение при покупката им, но и разпространяват главната идея чрез хората, които ги купуват.
Зад червената кауза вече са застанали хиляди знаменитости и непрекъснато дават идеи за иновативни начини за набиране на средства. А пичовете от групата на Боно не спират да повтарят "U2 can do it, U2!".
Ако и вие искате да станете част от това, просто се включете с опцията Get Involved на официалния сайт на (RED) или научете за алтернативните начини за помощ от ваша страна на сайта на Глобалния фонд.
Вярваме се, че не сте от тези, на които не им дреме, затова можете да разгледате галерията ни, в която да видите какво творят хората, за да подкрепят каузата.