Savile Row не може да живее в миналото

25.04.2012, 19:25

   
 
Savile Row не може да живее в миналото
Източник: Richard James

Улицата в Лондон, позната с класическите шивашки ателиета и дом на най-изтънчените костюми на планетата, стана жертва на инвазията на модни магазини като Abercrombie & Fitch. Но старата улица трябва да се адаптира или да продължи протеста си завинаги.

Редица ателиета от Savile Row са в състояние на протест, тъй като в последните четири години американската верига магазини Abercrombie & Fitch им се натрапи. В наши дни по-често срещаме момчетата с прически като на Джъстин Бийбър (и ние не го харесваме, но фактите говорят), отколкото мъже с добре подстригана и поддържана мъжкарска коса.

Едно неловко примирие се е загнездило от известно време, но решението на Abercrombie & Fitch да отворят детски магазин на Savile Row № 3 – наситено с история място, което едно време е било дом на Apple Records на The Beatles, отново стана причина за демонстративно недоволство. В понеделник една група изискани джентълмени, подтикнати от инициативата за протест на журнала The Chap, се събра пред магазина с предстоящо откриване на гореспоменатия адрес и вдигна гордо лозунгите си "Give Three-Piece A Chance" (би трябвало да звучи като "Дайте шанс на костюма от три части"). Кротко, с изтънчен маниер, разбира се, те събраха едни от най-големите медии в света и заявиха ясно позицията си.

Онова неловко примирие обаче се чувства и около Savile Row. Малко по-на север друг американски гигант е на път да отвори собствен магазин – Victoria's Secret. Подобно на Abercrombie и това е ясен показател, че марката има по-голям емоционален заряд от самия продукт. Конкуренция и на двете американски компании им прави настанилата се на единия ъгъл на Savile Row Superdry или английската марка, която отчаяно се опитва да имитира американския си приятел Abercrombie. (Само информативно, Дейвид Бекъм и Зак Ефрон им бяха големи фенове). Питате се какво се случва с прословутата мъжка мода по поръчка и шивачниците, в които са се изработвали облекла за едни от най-знатните личности в света? Ние се запитахме същото, но този протест ни даде един важен отговор.

За да оцелее Savile Row в новото време, марките от улицата трябва да надвият яростта на хормоните. За какво говорим? Според колегите ни от Guardian, пред входа на въпросните комерсиални магазини стои или мъж (модел) без горнище, или кльощава манекенка, която демонстрира новия модел "вълшебен" сутиен и това безумно привлича младите.

Бедната Savile Row, давеща се във феромоните на ужилените от търговията на дребно младежи. Колкото и жалко да звучи обаче, старата улица почти няма реална връзка със съвременния свят и това е най-големият ѝ проблем. Savile Row е създала името си през XIX в., помагайки на модерните тогава мъже да адаптират панталоните си за езда (така известните бридж) към костюмите, които познаваме днес. Но оттогава до днес разчита само на старата си слава и на силата на мъжките костюми с изкусна кройка и шев. Нито англичаните, нито ние досега сме станали свидетели на някакво просветление, отговарящо за XXI в. (защо да не направят костюм, който може да се адаптира към карането на колело?). Протестиращите пред тепърва откриващия се магазин на Abercrombie & Fitch може би си мислят, че с действията си спасяват улицата, но нека се замислят, че "ръчно изработен" в днешно време не задължително е равносилно на "наследство". Savile Row трябва да приспособи занаятите си към модерния свят. И то бързо.

Richard James

Източник: Guardian

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta