Когато говорим за нови автомобили, винаги предпочитаме да го правим след лична проверка. Да е жив и здрав колегата Кристиан Костурков, който отиде да пробва новия Nissan Juke Nismo RS и се съгласи да сподели с нас своите впечатления. Ето ги и тях.
Преди пет години, когато Nissan предприе смелата стъпка да пусне на пазара един необичаен автомобил със супер нестандартен външен вид и то в клас, който тепърва се налагаше на пазара, скептиците бяха много. Само за няколко години обаче той успя да се наложи и да докаже, че идеята е била отлична. Това може да се забележи дори и в България, където новите автомобили по улиците не са често явление. Въпреки това обаче едва ли има шофьор, който редовно да не се натъква по улиците и пътищата на тази все още странна за някои кола – Nissan Juke. Дори и днес, ако се проведе анкета, вероятно отговорите на въпроса "Харесвате ли Juke?" ще бъдат в двете крайности. Той ще е или много харесван, или много мразен. Но явно това също играе в полза на този автомобил. Честно да си призная аз бях от хората, които не бяха фенове на колата. Но след няколко дни зад волана ѝ коренно промених мнението си. Или по-точно тя сама ми го промени.
Още след потеглянето си изпитвах странно чувство заради нетрадиционните форми на автомобила. Особено като погледна напред и там тези нестандартно издадени полуфарове, заедно с издутините на предния капак и калниците, ми създаваха нестандартното чувство, че не мога да се ориентирам с габаритите на този иначе не кой знае колко голям автомобил. Същото усещане изпитвах и при първите паркирания и маневри в подземен гараж. Та в тази връзка започна и промяната на мнението за колата. Juke Nismo RS е снабден с т.нар. функция "птичи поглед" – система от камери, разположени от четирите страни на колата, чрез които на дисплея на централната конзола шофьорът вижда абсолютно всичко, около което маневрира и така рискът да закачи в нещо колата е сведен до нула. Естествено, ако целта не е именно да бъде одраскана.
Не след дълго тотално забравих за проблема със странните форми на Juke. Че даже започнаха и да ми допадат. Друго нещо, което много ми се понрави в оборудването на автомобила, беше начинът, по който от Nissan са решили системата за следене на автомобил в мъртвата зона, където шофьорът трудно ще го види. При повечето коли лампичката, която светва при появата на някого в тази зона, обикновено се намира в крайния ъгъл на страничните огледала. Така, ако шофьорът ще разчита на тези сигнали, може да ги забележи само ако в този момент гледа във въпросното огледало. Да, но при Juke това е много по-лесно. Просто сигналните лампи на системата са вътре в купето върху триъгълното панелче в най-предната част на прозореца. Освен това са и по-големи. Така дори и шофьорът да кара разсеяно гледайки само напред, няма как светлинният сигнал да не се набие в периферното му зрение. Много хитро измислено.
Друго изключително положително свойство на Juke Nismo RS е задвижването на четирите колела. Освен, че е много практично при по-спортно каране в завои, по мокри или заснежени и заледени пътища, японците са дали на шофьора сам да избира режима на задвижване – нещо, което все по-рядко се наблюдава в съвременните 4х4 автомобили. Колата е оборудвана с бутон, чрез който човек сам определя дали да разчита само на предно предаване (и да пести гориво), дали да са активирани и четирите или пък да се довери на най-добрия вариант при споменатото вече спортно каране с повече завои – 4WD-V. Четириколесното задвижване разполага с прекрасната система за разпределяне на въртящия момент не само между предна и задна ос, но и между ляво и дясно задно колело, като в завой дава много по-голяма тяга към задното външно, така че колата да бъде още по-стабилна, а същевременно да няма и недозавиване. Паралелно с това на дисплея на арматурното табло има и стилизиран символ, който показва едновременно кои колела имат или съответно нямат сцепление и към кои се подава повече тяга.
Вижте още с какви неща впечатлява новият Nissan Juke Nismo RS само в iNews.bg.