Nissan Juke Nismo RS разбива представите за съвременни технологии

"Градският хулиган" не остава незабелязан

   
 
Nissan Juke Nismo RS разбива представите за съвременни технологии

Когато говорим за нови автомобили, винаги предпочитаме да го правим след лична проверка. Да е жив и здрав колегата Кристиан Костурков, който отиде да пробва новия Nissan Juke Nismo RS и се съгласи да сподели с нас своите впечатления. Ето ги и тях.

Преди пет години, когато Nissan предприе смелата стъпка да пусне на пазара един необичаен автомобил със супер нестандартен външен вид и то в клас, който тепърва се налагаше на пазара, скептиците бяха много. Само за няколко години обаче той успя да се наложи и да докаже, че идеята е била отлична. Това може да се забележи дори и в България, където новите автомобили по улиците не са често явление. Въпреки това обаче едва ли има шофьор, който редовно да не се натъква по улиците и пътищата на тази все още странна за някои кола – Nissan Juke. Дори и днес, ако се проведе анкета, вероятно отговорите на въпроса "Харесвате ли Juke?" ще бъдат в двете крайности. Той ще е или много харесван, или много мразен. Но явно това също играе в полза на този автомобил. Честно да си призная аз бях от хората, които не бяха фенове на колата. Но след няколко дни зад волана ѝ коренно промених мнението си. Или по-точно тя сама ми го промени.

1569977

Още след потеглянето си изпитвах странно чувство заради нетрадиционните форми на автомобила. Особено като погледна напред и там тези нестандартно издадени полуфарове, заедно с издутините на предния капак и калниците, ми създаваха нестандартното чувство, че не мога да се ориентирам с габаритите на този иначе не кой знае колко голям автомобил. Същото усещане изпитвах и при първите паркирания и маневри в подземен гараж. Та в тази връзка започна и промяната на мнението за колата. Juke Nismo RS е снабден с т.нар. функция "птичи поглед" – система от камери, разположени от четирите страни на колата, чрез които на дисплея на централната конзола шофьорът вижда абсолютно всичко, около което маневрира и така рискът да закачи в нещо колата е сведен до нула. Естествено, ако целта не е именно да бъде одраскана.

Не след дълго тотално забравих за проблема със странните форми на Juke. Че даже започнаха и да ми допадат. Друго нещо, което много ми се понрави в оборудването на автомобила, беше начинът, по който от Nissan са решили системата за следене на автомобил в мъртвата зона, където шофьорът трудно ще го види. При повечето коли лампичката, която светва при появата на някого в тази зона, обикновено се намира в крайния ъгъл на страничните огледала. Така, ако шофьорът ще разчита на тези сигнали, може да ги забележи само ако в този момент гледа във въпросното огледало. Да, но при Juke това е много по-лесно. Просто сигналните лампи на системата са вътре в купето върху триъгълното панелче в най-предната част на прозореца. Освен това са и по-големи. Така дори и шофьорът да кара разсеяно гледайки само напред, няма как светлинният сигнал да не се набие в периферното му зрение. Много хитро измислено.

1569979

Друго изключително положително свойство на Juke Nismo RS е задвижването на четирите колела. Освен, че е много практично при по-спортно каране в завои, по мокри или заснежени и заледени пътища, японците са дали на шофьора сам да избира режима на задвижване – нещо, което все по-рядко се наблюдава в съвременните 4х4 автомобили. Колата е оборудвана с бутон, чрез който човек сам определя дали да разчита само на предно предаване (и да пести гориво), дали да са активирани и четирите или пък да се довери на най-добрия вариант при споменатото вече спортно каране с повече завои – 4WD-V. Четириколесното задвижване разполага с прекрасната система за разпределяне на въртящия момент не само между предна и задна ос, но и между ляво и дясно задно колело, като в завой дава много по-голяма тяга към задното външно, така че колата да бъде още по-стабилна, а същевременно да няма и недозавиване. Паралелно с това на дисплея на арматурното табло има и стилизиран символ, който показва едновременно кои колела имат или съответно нямат сцепление и към кои се подава повече тяга.

Вижте още с какви неща впечатлява новият Nissan Juke Nismo RS само в iNews.bg.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ