Вече ви показахме концептуалните коли, които ще променят съвременното разбиране за автомобил, но не предполагахме, че по времето, когато в България хората са чакали по 10 години, за да получат Жигули, в света са изобретявани автомобили, изглеждащи фантастично дори в наши дни.
Вижте 8 уникални превозни средства, които никога няма да карате.
Ford "Nucleon"
Превозното средство с ядрен двигател никога не успява да се превърне в реално съществуващ автомобил. Идеята е чрез урановия реактор в задната му част двигателят да се захранва с пара, подобно на атомните подводници.
Aston Martin Bulldog
Управляемата концепция на този автомобил става факт през 1980 г. Създадена е, за да демонстрира способността на Aston Martin да произведе уникален за времето си автомобил. 5,3 литровият V8 двигател и спортната форма на този звяр му помагат да развие 321 км/ч.
GM Firebird III
През 1958 г. GM разработва третия в своята серия Firebird. Този модел прилича повече на космически кораб, а някои от концептуалните нововъведения в автомобила впоследствие се прилагат и към производствените модели. Воланът, скоростният лост и педалите са заменени от кормилен джойстик.
Mercedes Life Jet
Триколесният модел от 1997 г. изглежда като мотоциклет, но е стабилен и комфортен като стандартен автомобил.
Phantom Corsair
Този лъскав модел никога не влиза в производство, а прототипът на снимката е единственият, създаден някога. Вратите нямат дръжки и се управляват с бутон.
Aerocar
Летящата кола става реалност през 1949 г., а неин създател е самолетният дизайнер Мултън Тейлър. Машината е оборудвана със самолетен двигател Lycoming 0-320 с мощност 143 к.с.
Cadillac Cyclone
Този модел на Cadillac от 1959 г. е един от последните автомобили, проектирани от Харли Ърл. Концепцията включва балоноподобен покрив и антирадарна система, монтирана на носовите конуси.
L'Oeuf Electrique
"Електрическото яйце", както наричат този модел, е прототип от 1942 г. Проектирано е от Пол Арзенс. Триколката е двуместна, захранва се от батерии и развива скорост до 64 км/ч., в зависимост от броя на пътниците.