Християнската църква днес (а и преди) с всички сили се бори за нравственост и целомъдрие, но много писатели съвсем не тълкуват така нещата. Div ти разказва за основаните на Библията произведения, където секса е ключов момент.
Гавриилиада. А.С. Пушкин
Тази поема е написана от Пушкин още в младостта му и тя не се изучава в училищата. И не е удивително: на децата се опитват да се вменят само душевните терзания на автора. Всъщност в огромна част от творчеството на Пушкин присъства сексът, разврата и богохулните мисли.
Конкретно за тази поема той дори има известни неприятности. Книгата става толкова популярна, че Пушкин е извикан да дава обяснения във Временната върховна комисия.
Най-интересното е сатирата с непорочното зачатие на Мария, която той нарича доста сексуална девица. Не само самият Бог искал да се позабавлява с нея (в облика на Гълъб), а и архангел Гавраил (който трябвало само да каже на Мария, че Бог я е оправил), че даже и Сатаната – и всичко в един ден.
Саломе. О. Уайлд
Това е пиеса, посветена на библейския разказ за крал Ирод и САЛОМЕ - магнетичната юдейска принцеса, която пожелава пророка Йоан и невъзможната й любов я превръща в чудовище.
Има много кръв, еротика и като цяло ти предлагаме да я прочетеш – кратичка е и няма да съжаляваш.
120-те дни на Содом. Донасиен Алфонс Франсоа дьо Сад
Четирима аристократи искат да направят върховната оргия. В книгата има всичко, което може и не можеш да си представиш.
Жертвите на оргията са 46 (предимно девици и млади мъже) и от секс се минава на жестоки убийства.
Последното изкушение на Христос. Никос Казандзакис
Романът на Никос Казандзакис "Последното изкушение на Христос", е публикуван за първи път на английски език през 1960 година. Светият синод на гръцката православна църква в Атина иска да спре разпространението му в Гърция.
"Исус има неизвестна предишна връзка с Мария Магдалена, еврейска проститутка. След като я спасява от тълпата, събрана да я убие за проституция, Исус започва да проповядва. Независимо че се сдобива с ученици, остава несигурен в ролята си. Христос посещава Йоан Кръстител, който го кръщава. Двамата обсъждат теологията и политиката. Основната цел на Йоан е да се освободи от римляните, докато Исус твърди, че хората трябва да следват повелите на духа. Исус отива в пустинята, за да изпробва връзката на Бога със самия себе си. Там бива изкушен от Сатаната, но се съпротивлява и се вижда с брадва: отговор на дилемата на Исус дали да избере пътя на любовта (символизиран от сърцето), или пътя на насилието - представен от брадвата. Исус се връща от пустинята до дома на Марта и Мери, които се опитват да го убедят, че начинът да се угоди на Бога, е да имаш дом, брак и деца. Тогава Исус се явява на чакащите си ученици и ги кани да го последват. С ново доверие той извършва различни чудеса и издига Лазар от мъртвите."