Гледайки този изискан, кариран дизайн на кондоми от Sir Richard’s, човек би се зачудил дали процентът на презерватив-ползващите ще се увеличи, ако компаниите положат усилия да направят опаковките малко по-малко показващи лош вкус и повече показващи стил.
В света отношението спрямо секса може да се либерализира със значителна скорост, но прогресът в опаковките на този важен за безопасността ни атрибут не е помръднал и крачка напред, особено когато става дума за новото сексуално активно поколение. Обсебени със стил и визия, техните стилни потребителски навици се простират до всичко, което пазаруват – от облекла до кондоми.
Бегъл поглед на витрината с презервативи в местната аптека или магазин е еквивалентен на натъкване на Facebook акаунта на 12-годишна тийнейджърка. Опаковки от холографска хартия с шокиращи цветови комбинации и надписи с демонстративен или "игрив” шрифт карат презервативите да изглеждат евтини, а не шик.
Ето тук идва Sir Richard’s - най-новата американска компания, посветена на безопания секс.
Самоуверени, а не засрамени
Sir Richard’s е основан в Боулдър, Колорадо от Матю Герсън и група подобно мислещи приятели, които вярват, че купуването на презерватив трябва да бъде модерен акт, а не срамен и фактът, че предпочитате да се предпазите, трябва да ви кара да се чувствате добре. Ето какво споделя Герсън:
"Ние сме различни от повечето марки на пазара с това, че не рекламираме по евтин, мазен, ловък и индустриален начин. Сексът е свещен акт – интимността не трябва да бъде тайнствена и страховита. Опаковката е предназначена да впечатли младите и по-съзнателните консуматори. Дори гей обществото, както и жените. Жените са по-отговорни в навременното купуване на кондоми.”
Изискванията за дизайна, които били дадени на "TDA Advertising & Design”, били да се създаде опаковка, която комбинира "великолепие” и "модерност” и да се избегнат клишетата, които виждаме в аптеките и супермаркетите. Превръщайки колекцията си от кондоми в стилен елемент от съвременния свят, мозъците зад Sir Richard’s започват да предлагат продуктите си в модни, хотелски и хранителни вериги, като Paul Smith, Fred Segal, Viceroy и Whole Foods.
"Искаме също така да променим начина, по който хората се чувстват, когато поръчват презерватив. Част от това е предлагането им в съвременните магазини, като да кажем "Anthropologie”, "American Apparel”, неизползвани пазари – не само в аптеките и супермаркетите. Не трябва да се срамувате, когато купувате кондоми.”
Правенето на добро никога не е било по-добро
Въпреки че "Sir Richard’s” не е дружество с нестопанска цел, те вярват, че безопасният секс е главно човешко право и повишават информираността чрез продажбите си. С всеки продаден "Sir Richard’s” се дарява един кондом на страна в нужда. В момента компанията работи с "Zanmi Lasante" - неправителствена организация, която управлява мрежа от обществени клиники в Хаити. Организацията предоставя 2 милиона кондоми годишно в 11 града в страната и клиниките им са известни с безплатните грижи и третиране на HIV позитивни, както и със своята отдаденост към женското здраве.
Да се надяваме, че компаниите за презервативи ще запишат това в тефтерите си за задачи на дневен ред.