Малкото синьо птиче изгуби пътя си, въпреки симпатиите на Доналд Тръмп към социалната мрежа. Япония обаче изглежда, че прави всичко наопаки, защото, докато светът започва да обръща гръб на Twitter, популярността на сайта расте в страната на изгряващото слънце.
Нека бъдем малко по-конкретни. Статистиките сочат, че в Япония интересът към Twitter е двоен спрямо този във Facebook (45 милиона активни потребители спрямо 28 милиона), а годишната любов към базираната в Сан Франциско мрежа расте с 12,5%.
И не само младите японци, които са обсебени от Twitter. Платформата има почти еднакво разделение между мъже и жени по потреблението й, а 40% от активните потребители са на възраст около 40 години. "Twitter е най-разнообразната социална мрежа в Япония в термините на възраст и пол", казва Кейлън Нели, маркетингов специалист на компанията.
Какви са причините за това? Една от тях е може би не толкова разпространеното потребление на смартфони спрямо други страни. Хората все още ползват по-стари мобилни устройства и за разлика от Facebook и Instagram, Twitter е съвместим с тях.
Друг фактор е анонимността. Facebook задължава потребителите си да присъстват в мрежата с истинските си имена. Тwitter, напротив, може се върти около някаква дейност или около измислен персонаж.
Не на последно място са езиковите особености на японската култура. Един знак, или символ, често представлява цяла дума или по-голямо смислово значение, което означава, че може да предаде много повече информация в един tweet, чиито граници са от 140 или 280 знака, в сравнение с езици като английския, френския, немския и други.
Източник: ozy