Тайната на бизнеса: бъдете прости

06.07.2012, 19:13

   
 
Тайната на бизнеса: бъдете прости

Кое е най-важното нещо, което можете да предложите на потенциалните си клиенти, за да ги накарате наистина да си поръчат продукта ви?

Ново проучване, описано в Harvard Business Review, ни даде отговора – това е простотата.

"Единственият най-голям източник на трудности досега беше справянето с простотата – лекотата, с която потребителите да могат да събират достоверната информация за дадения продукт и ефективно да преценяват опциите за покупка. Това, което клиентите искат от търговците, е просто простота."

Ето и един пример. Една фирма за фотоапарати предоставя на посетителите на сайта си изчерпателна информация за всеки един от своите продукти. Друга компания, която извършва същата дейност, се фокусира върху нуждите на потребителя и насочва вниманието им към най-подходящия за тях продукт.

Коя компания ще продава повече? Разбира се, и без да ви казваме какъв е изводът от проучването, най-вероятно и сами ще изберете - втората фирма, която чудесно отговаря на изискванията на съвременния пазар.

Индекс на простотата на решението

Проучването показва, че "индексът на простотата на решението" - мярка за улесняване на достъпа на информация, необходима при вземане на решение, предсказва успеха на продажбите.

"Марките, които застанаха на върха в нашето проучване, бяха с 86% по-привлекателни за клиентите, които разглеждат продуктите им, в сравнение с тези, които бяха на дъното на списъка ни. При същите (първите) над 9% от клиентите бяха склонни да поръчат отново продуктите им и със 115% по-заинтересовани да препоръчат марката и на други хора."

Изследователите идентифицират три основни фактора, които улесняват решенията на клиентите:

  • Навигация – лекотата за събиране на информация
  • Доверие – колко достоверна е информацията
  • Сравнение – лекотата за сравняване на опциите

Лесна навигация

Докато всеки сайт може да се възползва от очевидните пътища към желаната информация, най-добрите сайтове се опитват да определят желаната форма на информация, която клиентът търси. Ако потребителят може да бъде насочен директно към информацията, релевантна за невия процес на вземане на решение, то е много по-вероятно вниманието му да остане ангажирано със сайта за по-дълго време.

Достоверната информация

Странното, може би, е, че информацията, която клиентите намират за най-достоверна, не е невероятното проучване или детайлното описание на продукта. Вместо това, за тях достоверната информация са коментарите от други консуматори под формата на рецензия, описания от опит и т.н. Ако в сайтът ви липсва такова съдържание, много е вероятно потенциалните ви клиенти да предположат, че продуктът ви не е толкова добър, макар че марката ви е позната и уважавана.

Оценяване на опциите

Изборите са абсолютна болест за мозъка ни. Предлагайки по-голям избор на клиентите си, вие всъщност можете да намалите продажбите си. Понякога, разбира се, много продукти трябва да служат в полза на специфични нужди и на сегментите на пазара. Решението, според авторите на проучването, е да подсигурите лесен начин за сравнение на продуктите и средство за бързо намиране на най-подходящия.

В Америка има една дума, свързана точно със случая, която няма как да не я споменем в момента – KISS. Но не групата е в основата на идеята, а значението на абревиатурата – Keep It Simple, Stupid. Мислим, че няма смисъл да ви превеждаме.

Източник: Forbes

   
 
ЕТИКЕТИ
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 2
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Не е посочен | 15.07.2012 | 12:08
2 http://www.neobux.com/?r=justbeast Ключа за правенето на пари от NeoBux е в рефералите... Просто е прочетете стратегията за neobux ;)
от Не е посочен | 09.07.2012 | 11:25
1 доста добра статия,от която могат да се извлекат много полезни идеи,но повечето хора,които тепърва тръгват да се занимават с нещо са доста самонадеяни и неподатливи на чужда намеса като тази
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ